login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

waar kan ik het beste beginnen met php

Offline vinny - 08/04/2006 17:53 (laatste wijziging 08/04/2006 17:53)
Avatar van vinnyLid waar kan ik het beste beginnen met php?
ik heb pasgeleden interessen gevonden in het maken/bouwen van websites en webdisigne maar ik weet niet waar ik moet beginnen met het leren van php of in de codes werken het enigste wat ik kan is kopieren en plakken (wat betreft voor in de codes werken):$
opzig doe ik het best goed (denk ik)....
dit heb ik gemaakt zonder de codes.. www.vvpproduction.nl.tt (behalfedan het kopieren en plakken) maar ik wil meer bijv. met flash werken enz enz enz....:!:
darom deze vraag waar moet ik beginnen?(om in de codes te kunnen werken..) ik doe dit nu zoon ongeveer 2 a 3 maanden

alvast bedankt...:!:

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 08/04/2006 17:54
Avatar van Gerard Ouwe rakker http://www.site...&id=14
Offline Duikboot - 08/04/2006 17:58
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde met <?  
Offline vinTage - 08/04/2006 18:22
Avatar van vinTage Nieuw lid @duikboot, als shorttags uitstaat werkt dat niet, dan moet je <?php gebruiken
staat meestal wel aan hoor 
Offline Gerard - 08/04/2006 18:27
Avatar van Gerard Ouwe rakker zie die vinTage bijdehand doen xD
Offline vinTage - 08/04/2006 18:30
Avatar van vinTage Nieuw lid ooit word ik goed 
Offline BigBug - 08/04/2006 18:36 (laatste wijziging 08/04/2006 18:41)
Avatar van BigBug PHP expert Je vergeet er bij te verstellen dan <? een slechtere xml ondersteuning heeft als <?php

Je moet nog ff wat bijleren hoor vinFlap 

vinTage edit: het is alleen verwarrend, maar heeft verder niks te maken met goed of niet goed

Als het niet zo is mag je me altijd op mn vingers tikke hoor BigBlunder 
Offline ThAlmighty - 08/04/2006 19:44
Avatar van ThAlmighty HTML beginner @vinny

Ik denk dat het het best is als je eerst is begint met HTML, hiermee bedoel ik dat je ook echt met code kan schrijven. Dus geen Frontpage 3x klikken pagina's. Als je dat eenmaal onder de knie hebt, dan ben je al een heel eind. Php leer je het beste door er bijvoorbeeld een boek over te lezen. Internet tutorials zijn ook goed, maar vaak vertellen ze daar niks omheen.
Offline BigBug - 08/04/2006 19:49 (laatste wijziging 08/04/2006 20:04)
Avatar van BigBug PHP expert Lol @ vinFlap, jij heb een car Kom maar hier met die egocentrische chrystler van je Dan zal ik je ff op je vingers tikken 

vinFlap edit: je bent dus gewoon uitgeluld 

BigBlunder Edit: Heb je mij dat horen zeggen? Je vergeet belangrijke features te noemen van <?php en dat is gewoonweg schandalig 

vinTage edit: er is behalve dat shorttags gedoe niks intresants aan.
Offline vinny - 08/04/2006 19:49
Avatar van vinny Lid oke bedankt iedereen..
Offline soulraver - 19/04/2006 00:10
Avatar van soulraver Nieuw lid Hoi Vinny,

ik denk dat je het beste kan beginnen door een boek te kopen. Ik heb erg veel gehad aan "Basiscursus PHP". Tutorials op internet zijn ook handig maar kunnen af en toe wat moeilijk te begrijpen voor een beginnner.

Aan het boek "Basiscursus PHP" heb ik zelf een goeie basis gehad.
Offline xSc - 19/04/2006 09:56
Avatar van xSc Onbekend Leren door te doen.

Tip: http://www.yapf.net voor tutorials, tips, etc.
Offline marten - 19/04/2006 10:01
Avatar van marten Beheerder en goed bezochte web community's volgen. Dan zie je de fouten die anderen maken en die hoef je dan zelf niet te maken.

Voorbeeld ---> in bijna ,gokje, 80% van alle php topics worden de variabelen binnen de quotes gestopt. Dit is niet goed ;)
Offline Realtec - 19/04/2006 10:19
Avatar van Realtec HTML interesse Eigenlijk moet je beginnen bij het begin met html en niet gelijk beginnen met php.

Gewoon een simpele layout maken met html en later css toe gaan passen.

En als je een mooie website met html kan maken dan zal ik de site dynamisch gaan maken met php.

En gewoon veel tutorials volgen en veel proberen daar leer je het juist van, ik heb ook een x geen boek gekocht maar ik vind dat kut:P op internet kun je veel meer vinden.
Offline GTW - 19/04/2006 11:58

PHP gevorderde
je moet idd gewoon leren door te doen. Ik ben een paar jaar geleden eens begonnen met een site maken met HTML. iets later ben ik er Js doorheen gaan gooien en nog weer later css. Nu ben ik gewoon op internet gaan zoeken naar een goede host voor php en MySQL. Toen ben ik gewoon een beetje gaan proberen met kleine scripts van sites en die proberen te begrijpen. Nu kan ik er al wel netjes mee overweg. (zelf polls en gastenboeken schrijven enzo)
De scripts op SiMa zijn wel goed te leren. Gewoon eerst een kleine kiezen en de uitleg erbij doorlezen. Later pas grote.
Offline marten - 19/04/2006 12:33
Avatar van marten Beheerder ook een tip

denk niet te makkelijk over de veiligheid van je script
dus al maak je een site'tje voor de lokale trompetvereniging doe de beveiliging goed. Is de ingegeven gebruikersnaam wel Klaas Piet of ik noem maar iets.....
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s