login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Schrijven tussen 2 servers

Offline Maarten - 06/04/2006 01:26
Avatar van MaartenErelid Ik zit met volgend probleem:
Je hebt server A, die instaat voor de normale hosting en de database
Je hebt server B, die enkel instaat voor de opslag van afbeeldingen en .swf'en die gebruikt worden in tutorials

Het uploadform bevindt zich op server A, omdat je daar bent ingelogd, een sessie hebt,...
Je verstuurt dus je afbeelding, deze wordt even snel gecontroleerd en dan via een FTP-connectie naar server B verstuurd.
Het probleem is dat dit in feite 2 keer tijd in beslag neemt: een keer om te uploaden naar server A, en dan nog eens naar server B om te verplaatsen.

Op localhost merkte ik dit niet, omdat je natuurlijk supersnel een afbeelding kan uploaden naar je localhost, maar dan heb je nog altijd die FTP-connectie.

Heeft er iemand een idee, hoe ik ofwel kan:
- Een uploadformulier zodanig maken dat het niet verloopt en dat je bijvoorbeeld een voortgang kan zien (en kom nu niet af met "AJAX" maar liever hoe je zoiets in elkaar steekt qua structuur) van het uploaden
- Het uploadformulier op server B plaatsen, en toch nog controleren of je bent ingelogd adhv je sessie op server A?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 06/04/2006 01:36
Citaat:
- Het uploadformulier op server B plaatsen, en toch nog controleren of je bent ingelogd adhv je sessie op server A?

Server B een pagina laten requesten op Server A waar je een hash meestuurt. In die hash gooi het ip adres en het userid van de user.
Server A kan zelf die hash generaten en kan kijken of die user op dat moment ingelogt is aan de hand van info die je bij kan houden in mysql.

Is één mogelijkheid. Maar ik weet zeker dat er betere zijn!

Offline Ontani - 06/04/2006 01:36
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
sessieid meesturen naar form op Server B, dan op Server B een query opvragen van de database op Server A om te controleren op hij ingelogged is. normaal kan zoiets als je de juiste instellingen hebt
Offline ikkedikke - 06/04/2006 09:26
Avatar van ikkedikke PHP expert je zou het formulier met ajax (ja toch ajax) kunnen laten submitten, en dan zeg maar voor iedere procent die de ftp-transfer voltooid is een .(punt) oid echo'en dat je daaraan kan zien hoever die is en dan een leuk balkje met het aantal procenten? het enige verschil is dat je die statuscode moet veranderen in 3 of 2, anders begint die functie pas te lopen wanneer het hele request binnen is.
zie http://www.site...33#request
Offline Maarten - 06/04/2006 11:57
Avatar van Maarten Erelid Hum ik weet wel hoe je met AJAX omgaat, danku, maar wat jij nu zegt was ik ook al lang achter, maar hoe kom je aan dat "aantal procenten", of die "iedere procent die de ftp-transfer voltooid is"..?

Ik zal het doen zoals Prx en Ontani zeiden, door een hash mee te sturen en die op server B te checken 
Offline marten - 06/04/2006 11:59
Avatar van marten Beheerder Misschien kan je Curl gebruiken? Dit is uitermate geschikt voor dit soort taken
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s