login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Datum probleemje...

Offline cowb - 03/04/2006 17:14
Avatar van cowbLid Hoi iedereen,

Ik heb een lastig voorvalletje, ik wil namelijk iets maken voor een site waaraan ik bezig ben. Maar ik slaag er niet in :S Het zit zo... in de database zit er een datum op de volgende manier (en kan niet anders!!) vb. 3 April 2006 En aan de hand van die moet ik elk record kunnen sorteren volgens Past en Upcomming Maar ik weet niet echt hoe ik dit moet doen 

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Simon - 03/04/2006 17:43
Avatar van Simon PHP expert Dat is imo onmogelijk, of alleszins veel te moeilijk. Je zal echt met timestamps oid moeten werken
Offline Thomas - 03/04/2006 20:51
Avatar van Thomas Moderator Das knap brak dan, als dat "niet anders kan". Je kunt datums alleen goed sorteren als ze opgeslagen zijn als DATE(TIME) of unixtime.
Offline Ontani - 03/04/2006 20:56
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
best alle records uitlezen en updaten als een unixtime of date(time)
Offline BigBug - 03/04/2006 21:04
Avatar van BigBug PHP expert Inderdaad, wat Ontani zegt.

Maak een array met de maanden. En dan met switch() het juiste getal erbij zetten zodat je bijv 17 06 2005 krijgt. En dan nog omzetten naar een timestamp en dan weer updaten. Als een een beetje handig script maakt, hoef je het slechts alleen uit te voeren, en na een aantal seconden is alles geupdate 
Offline Gerard - 04/04/2006 02:28
Avatar van Gerard Ouwe rakker Nog een leuke om erbij te gebruiken: strtotime()
Offline xSc - 04/04/2006 12:45
Avatar van xSc Onbekend Het hangt er vanaf wat voor database het is. Het kan natuurlijk ook een MS SQL-database zijn op een Windows-machine, dus die update gaat niet altijd op. Alhoewel: met een vrij eenvoudig scriptje kun je updaten (BigBug geeft het goed aan). Daarna het kolomtype wijzigen. Let dan wel op de notatie: MYSQL slaat een date op als yyyy-mm-dd. Uitlezen in het juiste formaat met DATE_FORMAT()
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s