login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Meerdere vraagjes

Offline Guardian - 02/04/2006 01:10
Avatar van GuardianNieuw lid - Ik heb een gewoon formke gemaakt, waar je een string kan enteren om op te zoeken in de database, nu als je op enter drukt, dan cleared hij gewoon mijn textbox, druk ik echter manueel met de muis op SUBMIT dan werkt het? Hoe kan dit?

- Ik wil 007 oplsaan in mijn database, nu maakt ie er telkens 7 van...hij laat de eerste nullen weg, kan ik dit ergens afzetten?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Scott - 02/04/2006 01:25
Avatar van Scott Gouden medaille

PHP ver gevorderde
- Hoe kijk je of het formulier gesubmit is ? Zo zeker ?

1. if (isset($_POST['submit'])) {

Probeer het dan eens zo:
  1. if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {

- Ja, in je database UNSIGNED ZEROFILL (heel makkelijk met PHPMyAdmin te doen) aanzetten. Je geeft het datatype + karakters op (bijv INT (3)), en je zet er een 7 in, dan wordt die aangevuld met 2 nullen aan het begin
Offline Guardian - 02/04/2006 01:27
Avatar van Guardian Nieuw lid if(empty($_POST["send"])) gebruik ik nu.

voor die 00'en, ik zou eignelijk gewoon willen dat ie altijd LETTERLIJK opneemt wat ik ingeef 
Offline kokx - 02/04/2006 08:33 (laatste wijziging 02/04/2006 08:40)
Avatar van kokx Onbekend @Guardian: Voor submit waarden kun je het beste zo controleren (met isset). Ik heb daar zelf ook ooit problemen mee gehad.
Offline Richard - 02/04/2006 09:03
Avatar van Richard Crew algemeen Wat bedoel je daar kokx? isset ($_POST['submit']) gebruiken om te controleren?

FOUT!

Altijd $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' gebruiken, in combinatie met een bepaald veld dat ingevuld moet zijn (2e deel alleen als je meerdere forms op 1 pagina kunt submitten, of het kan natuurlijk met GET variabelen)
Offline Guardian - 02/04/2006 13:46 (laatste wijziging 02/04/2006 21:02)
Avatar van Guardian Nieuw lid @ JeXus,
het is dus meer aangewezen om GET te ge bruiken?

voor als je post gebruikt:
mijn button heeft name='submit'
wordt het if statement dan als volgt:

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' && $_POST['send'])
{
....
}

[Edit]
Ik heb het eens met $_SERVER['REQUEST_METHOD'] geprobeert en toch werkt het niet...
dus al ik op enter druk wist hij nog steeds mijn inhoud van mijn textbox, als ik manueel op search klik werkt het wel...

Iemand suggestie?
Offline Rens - 02/04/2006 23:09

Crew algemeen
Ja, laat je code eens zien.
Als hij te lang is, http://www.pastebin.be
Offline Guardian - 02/04/2006 23:48
Avatar van Guardian Nieuw lid http://www.pastebin.be/736/

nu heb ik het opgelost via een hidden field waar ik op check zoals jullie kunnen zien.

Ik kwam er al achter dat wanneer je op enter drukt je de submit bypassed zogezegd, maar dat je form desondanks wel verzonden wordt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s