login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php of ik ben fout :/

Offline vinTage - 27/10/2004 17:05
Avatar van vinTageNieuw lid hoi mensen, ik kom eens kijken of jullie mij mischien een antwoord kunnen geven op mijn probleem.

ik heb een gastenboekje dat werk wel in mijn eigen server (triad) en ook op mn gratis website account van lycos, maar niet op 2 accounts van ladot.
Die server(s) van ladot ondersteunen wel php omdat de email scriptjes wel werken die ook in php zijn gemaakt.

Ik ben niet vergeten om de bestanden CHMOD 777 te zetten maar toch lukt het niet, kan dit iets te maken hebben met de versie van php ofzoiets? of hebben meerdere mensen problemen ondervonden op ladots servers? of kan het zijn dat het script zo goedkoop is dat ladot het juist niet laat werken vanwege de beveiliging ?

in elk geval kan ik geen berichten schrijven en in het admin gedeelte haakt ie ook af, ik heb de inhoud van de map met "data" die ik had in mn eigen server ook geupload naar de "data" map en het gastenboek laat alles netjes zien...... raar he

Als iemand iets meer weet hoor ik dat graag.
m.v.g vinTage:lamp:

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 27/10/2004 17:20
Avatar van cloudstrife PHP beginner die mail scriptjes zijn die standaard van ladot? Want bij skynet heb je dit ook eh en toch heb je er geen php ondersteuning dus als je mailscriptje een service is van ladot wees dan maar zeker dat je ladot account niet met php kan werken.
Offline vinTage - 27/10/2004 17:29
Avatar van vinTage Nieuw lid De mailscriptjes en offerte aanvragen zijn echt in php daar ik ze zelf heb gedownload van hotscripts.com en daarna verbouwd tot wat ik wilde wat ze waren.
Ik heb ook zelf de accounts aangevraagd bij ladot,met ondersteuning van php (was gratis maar niet standaard).
Dus de php werkt wel.
Offline cloudstrife - 27/10/2004 17:41
Avatar van cloudstrife PHP beginner laat phpinfo(); eens zen werk doen en zie eens welke versie het is.
Offline vinTage - 27/10/2004 18:44
Avatar van vinTage Nieuw lid phpinfo gedaan

antwoord :
Warning: phpinfo() has been disabled for security reasons in /mnt/storage1/b/be/LADOTSERVER.NL/html/sanderin/php.php on line 8

Offline cloudstrife - 27/10/2004 19:57
Avatar van cloudstrife PHP beginner ok dan ist al erg..
Offline vinTage - 27/10/2004 20:08
Avatar van vinTage Nieuw lid ok dan ist al erg.. <---begrijp ik hieruit dat de fout (beveiliging) dus bij ladot zit?
of weet jij het ook niet?
Offline cloudstrife - 27/10/2004 20:15
Avatar van cloudstrife PHP beginner Jep de fout zegt het zelf eh.
Offline twopeak - 27/10/2004 20:53
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
dus dan mag je al eens dit gebruiken:
  1. <?
  2. echo "<pre>";
  3. print_r($_SERVER);
  4. echo "</pre>";
  5. ?>

dan kom je al wat te weten!
Offline vinTage - 27/10/2004 21:07
Avatar van vinTage Nieuw lid okay twopeak, ik heb jou scriptje losgelaten in die server hieronder de resultaten, even vermelden dat ik echt een mega noob ben en dus ook bang voor hackers enzo (terecht of niet??) maar ik heb een paar dingen uitgewist waarvan ik denk dat die niets te maken hebben met waar het hier over gaat, mocht dat echt stom zijn dan hoor ik dat vanzelf wel 

resultaat:

Array
(
[DOCUMENT_ROOT] => /ext/default
[HTTP_ACCEPT] => image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-shockwave-flash, */*
[HTTP_ACCEPT_ENCODING] => gzip, deflate
[HTTP_ACCEPT_LANGUAGE] => nl
[HTTP_CONNECTION] => Keep-Alive
[HTTP_HOST] => uitgewist
[HTTP_USER_AGENT] => Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
[PATH] => /usr/local/sbin:/usr/local/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/X11R6/bin:/root/bin
[REMOTE_ADDR] => uitgewist
[REMOTE_PORT] => 1168
[SCRIPT_FILENAME] => /ext/b/be/uitgewist.nl/html/sanderin/php.php
[SCRIPT_URI] => http://www.uitgewist.nl/sanderin/php.php
[SCRIPT_URL] => /sanderin/php.php
[SERVER_ADDR] => 192.168.100.***
[SERVER_ADMIN] => helpdesk@active24.nl
[SERVER_NAME] => www.uitgewist.nl
[SERVER_PORT] => 80
[SERVER_SIGNATURE] =>
[SERVER_SOFTWARE] => Apache/1.3.27 (Unix) FrontPage/5.0.2.2510
[UNIQUE_ID] => uitgewist
[GATEWAY_INTERFACE] => CGI/1.1
[SERVER_PROTOCOL] => HTTP/1.1
[REQUEST_METHOD] => GET
[QUERY_STRING] =>
[REQUEST_URI] => /sanderin/php.php
[SCRIPT_NAME] => /sanderin/php.php
[PATH_TRANSLATED] => /ext/b/be/uitgewist.nl/html/sanderin/php.php
[PHP_SELF] => /sanderin/php.php
[argv] => Array
(
)

[argc] => 0
)

Offline vinTage - 27/10/2004 21:20 (laatste wijziging 27/10/2004 21:21)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik ben na wat zoeken en lezen bij de ladot site zelf erachter gekomen (via een php bestandje genaamd phpref.php dat ze zelf aanbieden) dat het php versie 4.3.8 is ook geeft die phpref.php een hele hoop andere dingen weer maar daarin staan alle dingen op "up" wat volgens mij betekend dat ze niet gedisabled zijn in hun php.

stukje van wat ladot zelf zegt op hun site:

Disabled functions

Een aantal functies zijn disabled in php, deze kunt u dus niet gebruiken.
Dit gaat met name om functies welke nieuwe processen openen of een shell commando uitvoeren ( zoals: exec, system, passthru, shell_exec, proc_open, socket.. etc.).
Ook is de functie phpinfo() disabled, om na te gaan welke versie en extensies geinstalleerd zijn kunt u het script phpref.php gebruiken.

ik ga nu maar zoeken in dat gastenboek of er een van die functies instaan :-) en hopen dat het niet een van die "etc." dingen is lol.

ok bedankt alweer zover
Offline cloudstrife - 27/10/2004 21:23
Avatar van cloudstrife PHP beginner Je gastenboek gebruikt normaal gezien die functies niet maar de functies die jij in je gastenboek gebruikt kunnen misschien delen van de geblokkeerde functies gebruiken... Toch maar iets raar hoor.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.262s