login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

tijd

Offline lasdesigner - 28/03/2006 18:02
Avatar van lasdesignerPHP beginner Halloo,

Ik ben bezig met een online game, nu wil ik dat je 1 keer per uur iemand mag vermoorden. Maar hoe doe ik dit? Ik snap dat je iets moet doen.. Met:

$_SESSION['tijddoden'] = TIME(); ofzo? Ik weet niet precies. Maar (wat ik doe kan dus al niet) ik wil niet dat als men het browser sluit, en ze starten het opnieuw op, de tijd weer op 0 is.

Hoe doe ik dit?

Groet,
Luuk

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 28/03/2006 18:04
Avatar van Maarten Erelid Dan zou je beter de laatste moordtijd opslaan in de database bij de gebruiker, en dan het verschil controleren (bv. opslaan met time()) en dan enkel toestaan als het verschil time()-$waarde_uit_db groter is dan (60*60*60)
Offline lasdesigner - 28/03/2006 18:06
Avatar van lasdesigner PHP beginner Hmm.. maar hoe delete ik die stand dan weer? Na 1 uur? Heeft iemand daar een scriptje voor?
Offline stijnhau - 28/03/2006 18:43
Avatar van stijnhau Onbekend je behoud die en om de week, maand of ze loeeg je die,tabel op de laaste paar rijen na.
Offline Rens - 28/03/2006 19:41

Crew algemeen
Waarom zou je die moeten deleten?
time() word elke seconde met 1 verhoogd...
Dus als je een time() van vorige week in de database zet, zal hij nu veel lager zijn als wat time() nu als output geeft.
Ik snap niet waarom je die wil deleten hoor...
Offline Duikboot - 28/03/2006 19:56
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Rensjuh zegt het al, als de tijd korter is dan 3600 sec. kun je niet moorden. Is de tijd groter dan kan het wel. Het enige wat je dan hoeft te doen is er een update query bij zetten die na de moord de tijd weer reset.
Offline lasdesigner - 28/03/2006 19:56
Avatar van lasdesigner PHP beginner het is gelukt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.225s