login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php flatfile css

Offline vinTage - 25/10/2004 23:54 (laatste wijziging 25/10/2004 23:54)
Avatar van vinTageNieuw lid hallo guru´s
Daar ik zelf geen code designer of iets in die richting ben zit ik met een probleempje.
Ik heb een gastenboek gedownload die ik met veel vijven en zessen kan laden in mijn iFrame,,,inclusief een fixed background image.

Nu leest...en schrijft dat gastenboek alles van en naar een flatfile

Okay,mijn probleem...ik kan alleen de <a href blah> bewerken met een css maar ik wil OOK de teksten van de flatfile bewerken met een css.
Het enige wat werkt is <b> maar voor de rest kan ik niets doen zonder dat ALLES weg is.

weet iemand wat ik fout doe ?
alvast bedankt

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DaOxx - 25/10/2004 23:56 (laatste wijziging 26/10/2004 00:00)
Avatar van DaOxx PHP beginner Je kunt in je css toch gewoon een div aan maken bijv:

#myStyle {
font-family: tahoma;
size: 11px;
font-weight: bold;
text-align: centre;
border 1px solid black;
border-width: 1px 0 1px 0;
}

<div id="myStyle">output</div>

Ik heb maar wat in de de div gezet maar je kunt het toch gewoon zo aanpakken. Op de plaats van output moet dus de inhoud van je gastenboek geparsed worden.
Offline vinTage - 26/10/2004 00:48
Avatar van vinTage Nieuw lid hartstikke bedankt voor je bijdrage, maar waar plaats ik dit?

sorrie maar ik snap echt geen code enzo,,,hier en daar met enorm veel prutsen kom ik nogwel eens op een bevredigend eindreseultaat
maar laten we dat maar op geluk houden...

ik heb jou stukje code in de file geplaatst,,,maar behalve de <div id="myStyle">output</div> word de text op mn site geplaats...sry maar ik ben echt te noob om dit te snappen :?:
Offline Metalhead - 26/10/2004 08:18 (laatste wijziging 26/10/2004 08:18)
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Je kunt de CSS code in een apart bestandje zetten, met de extentie .css en dan doe in de head van je html een link;
<LINK rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">

en dan kun je hem aanroepen via de id van de div-tag.

(Kijk anders even bij de CSS - overzichten/tutorials)
Offline xSc - 26/10/2004 09:14
Avatar van xSc Onbekend text-align: centre;

Het is: text-align: center; (Amerikaans)

Verder gebruik je text-align alleen voor het centreren van tekst en niet van je gehele pagina, maar dat kan (afhankelijk van wat je precies wilt), bijv. met de widt en de margin.
Offline DaOxx - 26/10/2004 11:45
Avatar van DaOxx PHP beginner Niet zo wijs Henri ik heb er maar wat ingezet en sorry dat ik het verkeerd typte!

Weet je wat het is niet widt maar width
Offline xSc - 26/10/2004 12:05 (laatste wijziging 26/10/2004 12:22)
Avatar van xSc Onbekend @DaOxx, je komt hier als nieuweling: slechts 6 bonuspunten. Ik wijs je terecht op een fout, maar dan hoef je niet zo vreemd te reageren.

Edit:

Bart, die punten wijzen er normaliter op hoe actief iemand op het forum is (geweest).
Offline Bertjuh - 26/10/2004 12:21 (laatste wijziging 26/10/2004 12:21)
Avatar van Bertjuh HTML interesse Misschien is het geen nieuweling maar iemand die (net als ik) weinig om punten geeft?

edit: eusj..al 66! 
Offline vinTage - 26/10/2004 19:39 (laatste wijziging 26/10/2004 19:40)
Avatar van vinTage Nieuw lid Persoonlijk maar ik me niet zo druk over een klein spelVoutje aangezien dreamweaver zo'n beetje alles automatisch aanvult, maar dit terzijde.

Ik heb dus een php file gemaakt die laad in mn iFrame van mijn site, in deze php file heb ik een fixed background gezet,,en verder alleen een <?php include"gastenboek1.php"?>

ik heb ook al geprobeerd op deze php een css style te maken,,en die werkt wel, MAAR alleen op de links/buttons en dus NIET op de text die ingeladen word van de flatfile.

Als ik op de gastenboek1.php (het eigenlijke gastboek dus) een css toepas dan zie je gelijk helemaal niets meer , behalve de achtergrond,,,maar geen texten links enz enz

Nou ben ik ook bezig geweest om het gastenboek te laden in een htm file, maar ik denk dat die <?php include"sanderboek1.php"?> niet werkt ofzo in een htm file, want ook hier zie ik niets meer dan de achtergrond.

Al met al, het werkt allemaal wel behalve de text van de flatfile (de berichtjes en de namen dus) en om in de stijl van mn site te blijven zou ik graag een verdana xx-small font willen gebruiken.

In elk geval WEER bedankt voor jullie bijdrages, als jullie ooit iets moeten weten over parketvloeren zal ik jullie ook alles uitleggen wat er uit te leggen valt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s