login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ajax [1]

Offline xSc - 15/03/2006 13:57 (laatste wijziging 15/03/2006 13:59)
Avatar van xScOnbekend Ik heb laatst gebruik gemaakt van Ajax, maar ik kan toch niet zeggen dat het vlekkeloos verloopt. Tenminste, regelmatig wordt het script niet goed uitgevoerd.

Ik heb het volgende. Mijn formulieren verstuur ik m.b.v. Ajax. Ik heb gebruik gemaakt van de tutorial van Nemiskoen. Wanneer ik op de verzendknop druk, zie je regelmatig dit soort melding staan in de statusbalk: "Bezig met downloaden van gegevens: http://domein.nl/scripts/js/mijnscripts.js";. Er gebeurt dan niets / het formulier wordt dan niet verstuurd. Het functioneert laat maar zeggen 90 van de 100 keer goed. De JavaScript console van Firefox geeft geen fouten aan.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 15/03/2006 14:00
Avatar van marten Beheerder dan zit er iets niet goed met je statussen.

Misschien foutje in het script?
Heb je al geprobeerd om steeds je Status en je ReadyState te alerten zodat je weet wanneer er wat gebeurd?
Offline krisie - 15/03/2006 14:01
Avatar van krisie HTML interesse Code?
(Tussen code-tags of op http://www.pastebin.be)
Anders kunnen we je moeilijk verder helpen.
Offline xSc - 15/03/2006 14:16
Avatar van xSc Onbekend Right, oke, m'n code was wel goed, alleen ik miste iets (een controle). Bedank in ieder geval!
Offline nemesiskoen - 15/03/2006 14:26
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Ik begrijp je vraag Henri. Het stoort me ook dat AJAX raar reageert op latency. Dit kan je meestal oplossen door niet met 'direct' te werken maar met een 'button'. Met direct bedoel ik dus: 'wanneer iemand iets typt' vanalles doen (zoals die livesearch) maar wachten tot er iemand op een button drukt en met onclick werken. Zodat de pagina dus niet moet verversen maar je wel enkele voordelen uit ajax haalt.

De boodschap "bezig met downloaden van" komt inderdaad veel voor, vooral wanneer je een uitgebreide php pagina aanroept. De beste oplossing hiervoor is het optimaliseren van de ajax engine (dus de beste javascript gebruiken en steeds zoeken of het niet beter-sneller kan).
Offline marten - 15/03/2006 14:38
Avatar van marten Beheerder plus wat ik zelf meemaak dat het script niet werkt onder IE terwijl ik verschillende codes geprobeerd heb 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s