login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mail() doet raar...

Offline Guardian - 12/03/2006 23:43 (laatste wijziging 12/03/2006 23:48)
Avatar van GuardianNieuw lid ik heb 2 mail scripts, beiden met de header 'From' in verwerkt,
in het ene script staat: "From:noreply@nsq.be' en in het ander 'From:admin@guardian.be' en bij het ene werkt ie (bij admin) en bij de andere geeft ie:

Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 553 5.1.8 <noreply@nsq.be>... Domain of sender address noreply@nsq.be does not exist in C:\Program Files\wamp\www\nsq\register.php on line 183

ik heb geen send_from ingesteld in php.ini.

kan iemand ff helpen?

voor de volledigheid nog ff de code:

1. <?php
  2. mail("iced_guardian87@hotmail.com","test","test","From:admin@guardian.be");
  3. ?>

bovenstaande werkt
  1. mail($email,"Registratie NSQ.be",$mail,"From:noreply@nsq.be");

Bovenstaande werkt niet

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 12/03/2006 23:45
Avatar van Gerard Ouwe rakker Het kan zijn dat het email adres niet bekend is bij jouw smtp server, hij kan hem dan weigeren.
Offline Guardian - 12/03/2006 23:52
Avatar van Guardian Nieuw lid Ik vrees dat je gelijk hebt...ik veranderde in het niet werkende script de noreply@nsq.be in admin@guardian.be en het werkte wel 

kan je dit op geen enkele manier solven?
Offline Gerard - 13/03/2006 00:46
Avatar van Gerard Ouwe rakker je kan dit oplossen door het email adres wat je wilt gebruiken aan te maken op jouw smtp server... dus door dat email account aan te vragen/maken
Offline Ultimatum - 13/03/2006 07:27
Avatar van Ultimatum PHP expert moet je niet ook een mail server installeren als je locaal werkt of ligt dat aan mij, want ik kan ook nooit locaal een email versturen:cool:
Offline ikkedikke - 13/03/2006 15:01 (laatste wijziging 13/03/2006 15:01)
Avatar van ikkedikke PHP expert dat zegt meer over jou dan over de mailserver;-) Nee maar het kan wel, alleen moet je dan een mailserver vinden die jou toegang wil geven zonder wachtwoord.
Offline Guardian - 13/03/2006 20:11
Avatar van Guardian Nieuw lid Dit hoeft niet perse, ik heb de smtp van mijn isp ingesteld en een fictief adres in de From gezet...

Maar nu probeerde ik net mijn script (zonder dat ik er iets aan verdanderde) en nu heeft ie het weer...

Citaat:
Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 451 4.1.8 Domain of sender address admin@guardian.be does not resolve in C:Program Fileswampwwwnsqregister.php on line 187

en gisteren ging het met die alias wel???

Ik begrijp het niet meer...Iemand die dit kan verklaren?
Offline ikkedikke - 13/03/2006 21:33
Avatar van ikkedikke PHP expert je host vindt het dus kennelijk geen goed plan om mail door te sturen die niet van het eigen domijn komt 
Offline Guardian - 13/03/2006 23:22
Avatar van Guardian Nieuw lid Blijkbaar...

kent er iemand een vervang test host die een pop3 adres levert (gratis)?

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.213s