Ouwe rakker |
|
Ik ben bezig met een website voor een Day of Defeat clan.
Nu maak ik gebruik van mysql_num_rows om te tellen hoeveel wars ze verloren, gewonnen of gelijk gespeeld hebben.
Om het geheel wat mooier te maken heb ik een functie geschreven die van bv '1' dan '001' maakt en van '10' dan dus '010'.
Ik krijg echter een loss te zien bij het tellen terwijl ze in de db staan met meer punten.
code van functions.php om naar 000 af te ronden:
<?php
function roundup($getal1) {
if ($getal1 < 10) {
$getal1 = "00".$getal1;
} elseif ($getal < 100) {
$getal1 = "0".$getal1;
} else {
$getal1 = $getal1;
}
return $getal1;
}
?>
<?php function roundup($getal1) { if ($getal1 < 10) { $getal1 = "00".$getal1; } elseif ($getal < 100) { $getal1 = "0".$getal1; } else { $getal1 = $getal1; } return $getal1; } ?>
Zoals je ziet is dat niet veel speciaals. Als volgende dan mijn queries.
<?php
$query1 = mysql_query("SELECT * FROM `wars` WHERE `scoreop` > `scoreu`");
$wars['lost'] = roundup(mysql_num_rows($query1)); // Variable which contains the ammount of lost wars
$query2 = mysql_query("SELECT * FROM `wars` WHERE `scoreop` = `scoreu`");
$wars['draw'] = roundup(mysql_num_rows($query2)); // Variable which contains the ammount of tied wars
$query3 = mysql_query("SELECT * FROM `wars` WHERE `scoreop` < `scoreu`");
$wars['won'] = roundup(mysql_num_rows($query3)); // Variable which contains the ammount of won wars
?>
<?php $query1 = mysql_query("SELECT * FROM `wars` WHERE `scoreop` > `scoreu`"); $wars['lost'] = roundup (mysql_num_rows($query1)); // Variable which contains the ammount of lost wars $query2 = mysql_query("SELECT * FROM `wars` WHERE `scoreop` = `scoreu`"); $wars['draw'] = roundup (mysql_num_rows($query2)); // Variable which contains the ammount of tied wars $query3 = mysql_query("SELECT * FROM `wars` WHERE `scoreop` < `scoreu`"); $wars['won'] = roundup (mysql_num_rows($query3)); // Variable which contains the ammount of won wars ?>
Als het goed is zou ik nu dus 3 variabelen hebben die ik kan echoën waarin het aantal staat.
In de database staat het volgende:
warid opponent map1 map2 scoreu scoreop timestamp type
1 ReForm de_dust de_dust2 20 4 25/10/2004 Friendly
warid opponent map1 map2 scoreu scoreop timestamp type 1 ReForm de_dust de_dust2 20 4 25/10/2004 Friendly
Zoals je ziet is scoreu (u staat voor de clannaam) 20 en scoreop (opponent) staat op 4. Echter krijg ik gewoon een loss te zien op de pagina.
Ik hoop dat jullie het snappen, ik iig niet, en mij ff kunnen zeggen waar ik overheen gekeken heb.
Ik zou diegene zeer dankbaar zijn die me de oplossing kan vertellen!
Greetz,
Proximus
|