Ik heb een probleem. Ik wordt geconfronteerd met mensen die de header van mijn site opslaan en dan op hun eigen site opslaan. Dit is nogal lastig. Is er geen manier om dat te voorkomen? Image in GD zetten en dan zorgen dat men geen PHP files kan gebruiken (.htaccess)? Of anders?
ik denk dat GD hiervoor de beste oplossing is, want als ze in de source kijken zien ze een .php file , maar ik weet niet - als ze ernaartoe browsen - of ze er iets mee kunnen doen..
Kan je niet iets met javascript doen? Met event.button of zoiets? Ik dacht dat als je een button indrukt op je toetsenbord dat je dan kan zien welke het is. In ieder geval werkt het wel met je muisknop.
@Diewy: Dan krijg ik gewoon een hele hoop rare tekens.
@rutgerp: Liefst geen Javascript, werkt soms niet in alle browsers. En ik wil dat de header meteen komt ipv dat men eerst nog op een knopje moet drukken.
<?php
header("content-type: image/png"); //of zoiets
$header = ""; // Hier komt wat je daarnet gelezen hebt
base64_encode($header); // Dit komt op de plaats waar je afbeelding stond
?>
Als de browser het als een plaatje ziet dan is er dus geen kunst aan om het als een palatje weer terug te halen hoor. het enige wat je moet doen is het plaatje opslaan en de goede extensie er achter plakken.
de reden waarom jij een hoop tekens ziet is omdat je gewoon vergeten bent om een mimetype-header mee te geven, en je browser rekening houdt met dat soort mensen;-)
http://nl3.php.net/readfile
dan moet je nog altijd file_get_contents hebben, en niet vergeten eerst base64_encode over het plaatje te halen en dan op te slaan..