login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PDF omzetten naar HTML

Offline JLT - 09/03/2006 13:01
Avatar van JLTPHP interesse Goedemiddag!

Ik heb me in een nieuw project gestort. Maar voordat ik hieraan begin wil eerst een paar dingen uitzoeken.

Het betreft een website welke veel (lees+/-700) PDF bestanden bevat. Nou heb ik begrepen dat een PDF doorzoeken met een zoekfunctie niet gaat. Daarom zat ik te denken om het PDF bestand te uploaden naar de server en de platte tekst samen met het PDF bestand op te slaan in de database.

Omdat het vrij simpele PDF bestanden zijn (10k. bestaande uit bijna alleen maar tekst). Dacht ik is het niet mogelijk om de PDF om te zetten naar HTML op de server met een PHP script. Dan hoef ik namelijk niet elke keer het PDF bestand te openen voordat ik deze upload. Want dan kan ik het bestand uploaden en wordt de tekst automatisch uit het PDF bestand gehaald en samen opgeslagen inde database zodat de bezoekers deze kunnen doorzoeken.

Maar de vraag is kan dit????? (let op: het moet dus allemaal op de server gebeuren)

Hopelijk kan iemand me wat meer info geven!

Thanx
Jelte

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WimJ - 09/03/2006 13:05
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Ik heb het precies al eens ergens eerder gezien maar niet u project ofzo hoor maar dat je pdf kan lezen op een website dacht ik ben niet zeker.. pluis het wel uit ...
Offline xSc - 09/03/2006 14:11
Avatar van xSc Onbekend Het lijkt me inderdaad wel dat je de pdf met strippen. Live zoeken in PDF's is veel te traag.
Offline JLT - 09/03/2006 14:42
Avatar van JLT PHP interesse Hopelijk kan je nog achterhalen welke website dat was... Kan ik even kijken hoe hij/zij dat gedaan heeft! En ja strippen lijkt me de enige manier... Zelf ben ik ook nog even verder aan het zoeken!

Heb wel een programma gevonden "pdftohtml" (ff googlen) maar deze werkt volgens mij niet vanaf de server 

Offline ikkedikke - 09/03/2006 14:45
Avatar van ikkedikke PHP expert het is alleen mogelijk om pdf te schrijven, lezen is niet mogelijk met PHP..
Offline JLT - 09/03/2006 15:16
Avatar van JLT PHP interesse Weet je dat heel zeker? Hmm in dat geval zit er niks anders op dan twee dingen tegelijk te uploaden 1. de pdf 2. de platte tekst uit het origenele bestand. Wel jammer had een hoop tijd gescheelt!!^^
Offline Gerard - 09/03/2006 15:27
Avatar van Gerard Ouwe rakker Je kan het altijd nog andersom doen. De platte tekst uploaden en met behulp van een PDFlib het omvormen naar een pdf bestand.
Offline JLT - 09/03/2006 15:50
Avatar van JLT PHP interesse Heb ik ook aan zitten denken. Maar het probleem dat het om publicaties gaat. De PDF bestanden zijn ook de PDF bestanden welke naar de drukker en krant gestuurd worden. Het moet dan dus ook een exacte copie zijn van het origineel (juridisch gezien). En opmaken in HTML is dan heel lastig en erg tijdrovend.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s