login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Kunnen cookies niet buiten map?

Offline Duikboot - 08/03/2006 15:28
Avatar van DuikbootGrafische gevorderde Hey,

Ik heb even een vraag over cookies. Ik heb in de map login/ op m'n server een aantal admin opties gezet, inclusief een page om in te loggen. Wanneer ik dan inlog zie ik gewoon een admin menu, wat ook de bedoeling is. Ga ik nu naar een andere page die in een andere map zit, (bijv. reviews/reviews.php) Dan is het admin-menutje weg. Is dat normaal, dus kunnen cookies niet buiten de map waarin ze geset zijn?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 08/03/2006 15:29
Avatar van marten Beheerder je kan hier beter sessions voor gebruiken
Offline Ultimatum - 08/03/2006 15:30
Avatar van Ultimatum PHP expert jawel, dan moet je ze per 'site' setten, dat doe je achter je tijd dit te zette , "/" dan moet het goed gaan 
Offline Duikboot - 08/03/2006 15:33
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Sessions lijkt me nogal irritant, dan moet ik iedere keer inloggen als ik iets wil aanpassen.

Dus door gewoon een slash achter de tijd te zetten bij het inloggen (waar dus de cookies geset worden) zorgt ervoor dat het voor de andere mappen ook werkt?
Offline Thomas - 08/03/2006 15:55
Avatar van Thomas Moderator Ja, dan zijn cookies geldig op het hele domein, en niet enkel in de directory waarin ze zijn ingesteld.

Zie ook de cookie tutorial.

NB: Sessies maken ook gebruik van cookies...
Offline Ultimatum - 08/03/2006 15:57
Avatar van Ultimatum PHP expert ja, want al je die slash niet doet geld het alleen voor de map waar hij in geset word.. zoals FangorN als zei 
Offline Duikboot - 08/03/2006 16:45
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Het werkt weer zonder problemen, bedankt voor de reacties!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s