login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Plesk en chmod

Offline baszer - 06/03/2006 14:20

ik heb een bestanden upload systeempje, nu heb ik het ge-chmod, het werkte allemaal prima, heeft de servereigenaar nieuwe servers gezet, dus is alles verwijdert en moet ik alles ff overzetten, zo gezegd zo gdaan, alleen moet ik nu weer chmodden maar ik doe precies hetzelfde als altijd (met plesk) maar dit maal krijg ik steeds een error bij het uploaden dat de permissies niet goed zijn,
wat doe ik verkeerd dit maal?!
heeft iemand een ideetje, of ben ik nog niet duidelijk gnoeg?! 

thanx iig
BasZer

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 06/03/2006 14:24
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
probeer eens rechtstreeks via ftp meestal lukt da wel goed.
Offline baszer - 06/03/2006 14:36 (laatste wijziging 06/03/2006 14:37)
Avatar van baszer Nieuw lid dat kan niet, beveiligt ofzo, zodat je het wel mét plesk moet doen... je bdoelt gwoon 777 invoeren in het ftp programma?!

ow, werkt toch wel
:$ , hahah

iig bdankt voor de snelle reactie!!! 
ben een blij man nu!
Offline xSc - 06/03/2006 15:26
Avatar van xSc Onbekend Dat ligt aan de eigenaar. Je hebt het over uploaden. Als je met PHP uploadt, is de user 'unknown'. Upload je met FTP (bijv. FTP-programma of wanneer je de FTP-functies van PHP gebruikt), dan krijg je een andere gebruiker. Standaard krijgt een geupload bestand chmod 644. Probeer je een op de server bestaand bestand te uploaden (overschrijven), dan moet die van dezelfde eigenaar zijn. Het is niet verstandig om je geuploade bestanden schrijfrechten te geven. In dit geval zou je je provider kunnen vragen om de bestanden toe te kennen aan 'unknown'.
Offline jeroentjuh - 06/03/2006 15:33 (laatste wijziging 06/03/2006 15:34)
Avatar van jeroentjuh PHP ver gevorderde 1 tip die ik je geef, geef een bestand of map nooit de rechten 777. Dit is heel erg onveilig.
Lees meer over welke rechten je een map of bestand moet geven.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s