(@Rensjuh: gaf jij een zinniger replie dan?)
@Mathieu: je gebruikt $_POST['nick'] en zoals je zei wordt je pagina aangeroepen met editmembers.php?nick=nick wat een GET is, zo ook voor die $_POST['rang'](hier spreek je wel niet over maar ik vermoed dat dat ook een GET zal moeten worden)
@mathias
als de code die je hebt gepost op pastbin de enige code is die op die pagina staat, dan is het logisch dat je niets krijgt om aan te passen, omdat je ook niets hebt voorzien waar je kan aanpassen.
Want hij zal eerst kijken of je bent ingelogd en dat is ok, dus gaat hij naar de else-tak en daarin staat een syntax om ALLE records optehalen die voldoen aan de opgegeven NICK (wat mij al raar lijst om 2 leden te hebben met dezelfde nick, indien dit toch zo zou zijn moet je dat opvangen bij de registratie want een nicknaam is over het algemeen een gebruikersnaam om in te loggen)
Dus je gaat alle ophalen waar de opgegeven nick de nick is in het record en dan ga je de while-lus in met deze informatie. Maar in die lus wordt NIX gedaan dus krijg je ook nix te zien.
De select-syntax om de info op te haen wordt dan ...
<?php
// include/require hier evt nog andere zaken
require ("connect.php");
// we willen op deze pagina gebruik maken van beveiliging mbv sessies,
// dus includen (requiren) we session.php
require("session.php");
?>
<html>
<head>
<title>Testvoorbeeld</title>
</head>
<body>
<?php
// controle op ingelogd zijn:
if(isset($_SESSION['suser'])) {
?>Je bent ingelogd als <b><?= $_SESSION['suser'] ?></b><br />
<?php
}
if(($_SESSION['slevel'] & 5) == 5) {
// voer code uit behorend bij recht #4
?>
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")
{
if($update = mysql_query("UPDATE leden SET nick = '".$_POST['nick']."', rang = '".$_POST['rang']."', xfire = '".$_POST['xfire']."' WHERE nick = '".$nick."'"))
{
echo "Updaten gelukt!<a href='leden.php'>[Index]</a>";
} else
{
echo "Updaten mislukt!Keer terug!<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>[Vorige pagina]</a>";
echo MySQL_Error()."<br />".MySQL_Errno();
}
} else
{
$query = mysql_query("SELECT * FROM `leden` WHERE `nick`='".$_GET['nick']."'") or die(mysql_error());
$object = mysql_fetch_object($query);
{
?>
<form method="POST" action="">
Nick: <input type=\"text\" name=\"nick\" value=<?=$object->nick;?>><br />
Rang: <input type=\"text\" name=\"rang\" value=<?=$object->rang;?>><br />
X-Fire: <input type=\"text\" name=\"xfire\" value=<?=$object->xfire;?>><br />
<input type="submit" value="Aanpassen" />
</form>
<?PHP
}
}
?>
<?php
}
else {
?>
Je bent op dit moment niet ingelogd of je hebt de rechten niet om deze pagina te bezoeken.<br />
<a href="login.php">inloggen</a><br />
</body>
</html>
<?php
}
?>
<?php
// include/require hier evt nog andere zaken
require("connect.php");
// we willen op deze pagina gebruik maken van beveiliging mbv sessies,
?>Je bent ingelogd als <b><?=$_SESSION['suser']?></b><br />
<?php
}
if(($_SESSION['slevel']&5)==5){
// voer code uit behorend bij recht #4
?>
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST")
{
if($update=mysql_query("UPDATE leden SET nick = '".$_POST['nick']."', rang = '".$_POST['rang']."', xfire = '".$_POST['xfire']."' WHERE nick = '".$nick."'"))
ik heb niet meer gevolgd, maar wat Rensjuh zei, heb ik al helemaal in het begin gezegd.
vinTage edit: Rensjuh gaf alleen maar een voorknauw manier, want dit word weer een topic van >3 paginas, en dat alleen maar omdat sommige mensen alleen maar letterlijk copieren en never nooit de moeite nemen om iets te willen snappen.
Er zijn gewoon figuren die het nooit zullen begrijpen
if($update = mysql_query("UPDATE leden SET nick = '".$_POST['nick']."', rang = '".$_POST['rang']."', xfire = '".$_POST['xfire']."' WHERE `nick`='".$_GET['nick']."'"))
if($update=mysql_query("UPDATE leden SET nick = '".$_POST['nick']."', rang = '".$_POST['rang']."', xfire = '".$_POST['xfire']."' WHERE `nick`='".$_GET['nick']."'"))
if($update = mysql_query("UPDATE leden SET nick = '".$_POST['nick']."', rang = '".$_POST['rang']."', xfire = '".$_POST['xfire']."' WHERE `nick`='".$_POST['nick']."'"))
if($update=mysql_query("UPDATE leden SET nick = '".$_POST['nick']."', rang = '".$_POST['rang']."', xfire = '".$_POST['xfire']."' WHERE `nick`='".$_POST['nick']."'"))
EDIT:Nou;Er zijn wat mensen die er tegen zijn dat ik om hulp vraag.Aan de mensen die me wel wilden helpen;Merci.Maar als ik het goed begrijp mag je hier niet om hulp vragen als je beginner bent.:$ .Als het zo zit dan hoeft het niet meer.Wel wil ik even melden dat ik ook al sommige mensen heb kunnen helpen.Met de dingen die ik dan weer wel weet.
Je kan dingen ook op jouw manier intrepeteren ja, maar als jij vind dat ik gezegd heb dat je niks mag vragen vind ik dat best hoor, dat scheelt waarschijnlijk WEER een voorknauw topic voor de rest hier.
Het enige wat jij vaak flikt is een script ergens downen, er geen tor van snappen en het hier weer voor te laten kauwen, mijn reactie daarop was dat je zelf eens moet zoeken/begrijpen en niet alles letterlijk copieren.
Als je het adminscript bedoelt is omdat niemand me kon helpen.Daarom heb ik 1 die ik kreeg gebruikt.Maar de voorbeeld pagina (heb hiervoor WEL enkele tutorials gelezen & zelfs herlezen) aangepast.En als het zo'n noobvragen zouden zijn zou dit topic onmiddelijk opgelost zijn.
Ik ben eerlijk;Ik ben een beginner.Maar ik ben vast en zeker dat ik er de moeite voor doe.Want dit loont.Maar je kan niet verwachten dat ik meteen alles kan oplossen.En AL de scripts volledig zelf ga scripten.Al doende leert men.En mss dat ik de volgende x de fout die hier zit zal herinneren en er bv iemand anders ga kunnen mee helpen.Die in jou ogen dan ook misschien weer een ambetante beginner is die scripts "steelt" of hoe je het moet noemen.
Ik vind niemand een beginner, sterker nog, ik ben zelf maar net een paar maanden bezig, dus stop met zelfmedelijden hebben en doe gewoon wat er van iedereen verwacht word,
doe tuts,
een oplossing copier je, maar als hij niet gelijk werkt plant je geen nieuwe reply maar je probeert die oplossing te begrijpen en evt aan te passen want een typfout is zo gemaakt.
En als er iemand een beginner is vind ik die al evenmin een "ambetante" , maar keer op keer tegen scripts aanlopen die niet eens van de topicstarter zelf zijn maar die wel 3 paginas nodig heeft om het script nog niet werkende te krijgen is wel zwaar vermoeiend.
En zoals ik al zei op mIRC: Enkel het deeltje van het adminsysteem is "gekopieerd" & aangepast.
Het opvragen enz,... is volledig gemaakt uit hetgene ik weet van tutorials.
En zo zijn we goed op weg om 4 pagina's te halen en ook nog altijd geen oplossing gevonden.
En als ik nog tuts moet doen,Welke dan?Welke kunnen dan nog nuttig zijn voor dit script?