login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

2x $_POST samenvoegen

Offline nathanael - 04/03/2006 16:48
Avatar van nathanaelGouden medaille

HTML gevorderde
Hey

Ik ben bezig met een nieuwssysteem, maar in dat systeem komt er een plaatsje voor de titel en het bericht.

Maar nu wil ik graag dat voor de titel dmv een select-box nog iets voor de titel wordt geplakt.

Dus m.a.w. ik wil graag een variablen aanmaken dat de waarden van 2 $_POST's aan elkaar plakt.

snappie? 

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Lemon - 04/03/2006 16:49 (laatste wijziging 04/03/2006 16:50)
Avatar van Lemon PHP expert $variabele = $_POST['titel1'] . $_POST['titel2'];

(btw dit is de ultieme basis van PHP, ik raad je aan om eerst wat tutorials te doen over de basis van PHP voordat je een eigen nieuwssysteem gaat ontwikkelen)
Offline Rens - 04/03/2006 16:50

Crew algemeen
Met een . kun je ze aan elkaar "plakken":
  1. $var = $_POST['post_var_1'].$_POST['post_var_2'];
Offline nathanael - 04/03/2006 16:52 (laatste wijziging 04/03/2006 16:57)
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
Citaat:
(btw dit is de ultieme basis van PHP, ik raad je aan om eerst wat tutorials te doen over de basis van PHP voordat je een eigen nieuwssysteem gaat ontwikkelen)

Nou toevallig wist ik dat niet... en ben btw al wat verder met PHP dan "ultieme" beginner hoor stomme melo(e)n

Edit: heb nooit gezegt dat ik gevorderd ben... 
Offline Lemon - 04/03/2006 16:55
Avatar van Lemon PHP expert Hoe kan je dat nu niet weten? komaan. Dan ga je jezelf toch niet wijsmaken dat je gevorderd bent in php? En schelden hoeft nu ook niet.
Offline Richard - 04/03/2006 17:02
Avatar van Richard Crew algemeen Als je een beginner bent zou je dit zelfs al moeten weten. Tenminste, als je een slimme beginner bent die PHP.net heeft doorgelezen.
Offline stijnhau - 04/03/2006 17:18
Avatar van stijnhau Onbekend awel ik ben ook een beginneer en wist dit niet zeker maar had wel een vermoeden dat het dat was of een plus.
maar dan probeer ik beide en wist ik dat het plus niet is.
Offline BigBug - 05/03/2006 11:46
Citaat:
Als je een beginner bent zou je dit zelfs al moeten weten. Tenminste, als je een slimme beginner bent die PHP.net heeft doorgelezen.
Ik begon ermee Eerst variabelen, dan arrays, en dan stapje voor stapje verder 
Offline vinTage - 05/03/2006 12:05
Avatar van vinTage Nieuw lid welke gek gaat er nou heel php.net doorlezen 
Offline Gerard - 05/03/2006 12:41
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik?

Die hele manual heb ik een paar weken geleden nog doorgelezen. Je moest eens weten hoeveel kleine dingetjes je eruit kan halen. Ook algemene feitjes zodat je weet welke functies je voor iets nodig hebt zijn hardstikke handig.

Ik kan iedereen aanraden dat ding een keer helemaal door te lezen. Je kan hem vanaf de website gewoon downloaden in chm formaat (windows help).

ps. ik bedoel dus niet dat je alle functies uit je bolletje gaat leren ofzo, maar de algemene en begeleidende teksten zijn uitermate informatief
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s