login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

link niet-klikbaar maken

Offline Wim - 26/02/2006 20:23
Avatar van WimCrew algemeen Hallo iedereen,

Ik ben bezig aan een site waar je niet op een link mag kunnen klikken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat een link gewoon tekst wordt, en de hyperlink die erachter schuilt verdwijnt?

Mogelijke oplossing zou (prolly) <a href="#">link</a> zijn, maar dit zie ik liever niet in een source voor een grote website...

1. $message = preg_replace('#\[download\](.*?)\[/download\]#si', '<strong>DOWNLOAD:</strong><table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="2" class="download"><tr><td>'.highlight_string($out,true).'</td></tr></table>'.$thankyou, $message);
  2. $message = preg_replace('#\[downloads\](.*?)\[/downloads\]#si', '<strong>DOWNLOADS:</strong><table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="2" class="download"><tr><td>'.highlight_string($out,true).'</td></tr></table>'.$thankyou, $message);

$out bevat of een tekst (gewone string) of \\1 (wat wijst op hetgene dat tussen [download(s)] en [/download(s)] staat. Normaal zou dit het moeten doen, maar dat is dus niet het geval 

Het script zit in viewtopic.php van een phpBB 2.0.19 board.

Greetz,
GDX^

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 26/02/2006 20:43 (laatste wijziging 26/02/2006 20:55)
Avatar van BigBug PHP expert Ehm, en moet ie nooit klikbaar zijn? Of alleen bij een bepaald iets? Zoja doe dan gewoon:

1. <?php
  2. if($_SESSION['status'] == 'admin')
  3. {
  4. echo "<a href=\"iets.php\">Lalaklakjal</a>";
  5. }
  6. else
  7. {
  8. echo "Jaja, bijna een echte link";
  9. }
  10. ?>
En dat zet je er een <span> omheen met de class van een link bij de echo van de else.
Offline Wim - 27/02/2006 10:20
Avatar van Wim Crew algemeen http://www.domein.td/ zal altijd klikbaar zijn... en dat mag niet bij sommige dingen op deze site ...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s