login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Contact formulier

Offline Coolbean - 26/02/2006 18:48 (laatste wijziging 26/02/2006 18:50)
Avatar van CoolbeanNieuw lid Hallo iedereen,
ik heb al een tijdje geleden een contact formulier gemaakt,
maar ik ben daar de laatste tijd niet mee bezig geweest want ik was met mijn mysql gedoe bezig
maar ik heb dus nu een error
die geeft:
  1. Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\wamp\www\Contact\index.php on line 92

En ik begrijp het niet echt,
moet je een mailserver of weet ik veel wat gebruiken voordat je iets kan laten doorsturen?

(edit: SMTP = localhost)

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kokx - 26/02/2006 18:51 (laatste wijziging 26/02/2006 18:52)
Avatar van kokx Onbekend Je moet een mailserver hebben wil je het laten werken op je localhost. Ik heb zelf de mailserver van m'n webspace ingevuld en het werkt ook.
Offline Coolbean - 26/02/2006 18:52
Avatar van Coolbean Nieuw lid waar precies moet je dit invullen, en wat voor mailserver heb jij dan?
Offline kokx - 26/02/2006 18:55
Avatar van kokx Onbekend Je moet het invullen in php.ini. En ik heb betaalde webhost die ook een mailserver heeft dus heb ik die ingevuld.
Offline flyingdragon - 26/02/2006 19:21
Avatar van flyingdragon PHP beginner De mailserver van je provider invullen werkt ook:D
Offline Thomas - 27/02/2006 10:54
Avatar van Thomas Moderator Aan de foutmelding te zien draait Coolbean PHP op een lokale PC (WAMP).

Je moet dan inderdaad het "SMTP"-veld veranderen naar het adres van de SMTP-mailserver van je internet-provider. Welke dat is, hangt af van je provider; als het goed is heb je informatie van je provider die vermeld hoe het adres van de SMTP-server luidt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s