login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Php Sessie

Offline KoenVR - 25/02/2006 12:55
mijn probleem is volgend,
ik beveilig een pagin met een sessie,
waar ik dan een waarde aan geef,

alzek inlog (en dus die sessie open) in opera, dan blijft de sessie ook bestaan als ik een nieuwe pagina gebruik (waarin die sessie als beveiliging gebruikt wordt, hij controleerd de meegegeven waarde)

maar
probeer ik dit in internet explorer,
dan lijkt de sessie te sluiten zodra ik de pagina verlaat...

weet iemand wat ik hieraan kan doen (als het echt niet duidelijk is kannek mss wel de code posten... )

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Richard - 25/02/2006 13:16
Avatar van Richard Crew algemeen de code kun je beter meteen posten;) maar niet hier, op pastebin: http://www.pastebin.be
Offline BigBug - 25/02/2006 13:38
Avatar van BigBug PHP expert Ligt het niet aan de instellingen van je IE? Heb je het anderen ook laten proberen? Of misschien vergeet je ergens perongeluk session_start(); neer te zetten?
Offline kokx - 25/02/2006 13:39
Avatar van kokx Onbekend Dat komt door de cookie die voor de sessies gebruikt wordt. Met PHP.net: session_set_cookie_params kan je de parameters voor de cookie veranderen.
Offline BigBug - 25/02/2006 13:48
Avatar van BigBug PHP expert Jep, en dit stukje uit één van de comments lijkt me wel handig:

Citaat:
if you have a website with rewrite on it, and you use a ""Rewrite Style Folders"" and you are using session to keep the user online, you must use session_set_cookie_params to set the path to '/' Because you might have problems getting to another part of your website.

Trukin
Offline KoenVR - 25/02/2006 14:06 (laatste wijziging 25/02/2006 14:17)
Avatar van KoenVR Lid maar hoe komt het dan dat het bij die über zalige opera wel werkt,
en bij die fokt up ie weer niet?

zal het eens proberen,
(ben natuurlijk wel een noob op vlak van php, echt een beginneling

edit:
zou iemand dan eens een voorbeeld kunnen geven hoe het dan moet gezet worden met die: session_set_cookie_params()??
Offline kokx - 25/02/2006 14:32
Avatar van kokx Onbekend Voor je 1e vraag: Omdat ie cookies weggooit als de browser wordt gesloten en er geen tijd is gegeven tot wanneer de cookie moet bestaan.
voor je 2e vraag:
  1. <?php
  2. session_set_cookie_params(time() + 1800, "/", ""); //1800 kan je veranderen in een ander getal in seconden
  3. ?>
Offline KoenVR - 25/02/2006 15:48
Avatar van KoenVR Lid en hij doet het nog niet 
Offline kokx - 25/02/2006 16:21
Avatar van kokx Onbekend moet je wel boven elke pagina zetten.
Offline KoenVR - 25/02/2006 19:39
Avatar van KoenVR Lid heb ik ook gedaan, kzal straks als ik weer even op de andere pc ben de foto tonen dat ik krijg
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s