PHP interesse |
|
Hopelijk is dit mijn laatste vraagje betreft de array's (kan bijna geen array meer zien:s ). Ze zijn mega handig heb ik gemerkt maar ook wel lastig.
Ik heb een array welke gevuld is met een $titel, $aantal en $prijs. Als iemand een voorwerp aanklikt wordt deze netjes toegevoegd aan de array. Als iemand nog een keer klikt wordt het aantal met 1 verghoogd.
In de pagina (winkelwagen.php) print ik de hele array op het scherm welke ik mee heb gestuurd met een session. Maar nu wil ik hier een extra optie toevoegen zodat klanten (indien nodig) het aantal nog kunnen wijzigen? Hoe doe ik dit?? Het liefst zou ik dit met een + en - linkje doen?
Hier is de code die ik gebruik om de boeken toe te voegen:
session_start() ;
if(isset($_GET['titel'])) {
$titel = $_GET['titel'] ;
$prijs = $_GET['prijs'] ;
// zat het product al in je mandje? Zoeken :(
$found = false;
$i = 0;
while(!$found && $i < sizeof($_SESSION['winkel']))
{
if($_SESSION['winkel'][$i]['titel'] == $titel)
{
$found = true;
}
else
{
$i++;
}
}
// gevonden?
if($found)
{
// verhoog aantal met 1
$_SESSION['winkel'][$i]['aantal']++;
}
else
{
// product bestond nog niet - aanmaken
$_SESSION['winkel'][] = array(
"titel" => $titel,
"aantal" => 1,
"prijs" => $prijs
);
}
}
if(isset($_GET['titel'])) { $titel = $_GET['titel'] ; $prijs = $_GET['prijs'] ; // zat het product al in je mandje? Zoeken :( $found = false; $i = 0; while(!$found && $i < sizeof($_SESSION['winkel'])) { if($_SESSION['winkel'][$i]['titel'] == $titel) { $found = true; } else { $i++; } } // gevonden? if($found) { // verhoog aantal met 1 $_SESSION['winkel'][$i]['aantal']++; } else { // product bestond nog niet - aanmaken $_SESSION['winkel'][] = array( "titel" => $titel, "aantal" => 1, "prijs" => $prijs ); } }
|