login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Form submit niet

Offline mike87 - 18/02/2006 01:25
Avatar van mike87Nieuw lid Ik heb een inlog formuliertje, maar nadat je op de knop inloggen klikt, krijg je gewono weer het inlog venster voor je neus ipv een melding.

Nu zie ik gewoon niet waardoor het zou kunnen komen.
Mischien dat iemand zie waardoor het formulier niet gewoon de gegevens controleerd:

1. <?php
  2. if ( isset ( $_POST['LogIn'] ) ) {
  3.  
  4. $LogQuery = mysql_query("SELECT * FROM Foto_Users WHERE Gebruikersnaam='".$_POST['UserName']."' ") or die ( mysql_error());
  5. $Result = mysql_num_rows($LogQuery);
  6. $Fetch = mysql_fetch_assoc($LogQuery);
  7.  
  8. if ( $Result < 1 ) {
  9. echo '<font class="Tekst">Je heb een ongeldige gebruikersnaam opgegeven. <a href="javascript:history.go(-1)">Ga terug</a> en vul een geldige gebruikersnaam in.</font>';
  10. }
  11.  
  12. elseif ( md5($_POST['Wachtwoord']) != $Fetch['Wachtwoord'] ) {
  13. echo '<font class="Tekst">Je heb een ongeldig wachtwoord opgegeven. <a href="javascript:history.go(-1)">Ga terug</a> en probeer het nogmaals.</font>';
  14. }
  15. else {
  16. setcookie('UserId', $Fetch['id'], time()+3600*4);
  17. echo '<font class="Tekst">Je bent succesvol ingelogd. <br /> Je heb op dit moment ook toegang tot het beheer-paneel van het FotoAlbum. <br /><br /> Je wordt doorverzonden naar de index...</font>';
  18. }
  19. }
  20. else {
  21. ?>
  22.  
  23. Log hier in om toegang te krijgen tot het beheer-paneel van het FotoAlbum. <br />
  24.  
  25. <form action="" method="post" name="Inloggen" id="Inloggen">
  26. <table width="320" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  27. <tr>
  28. <td width="140" class="Tekst"><b>Gebruikersnaam:</b></td>
  29. <td width="180"><input name="UserName" type="text" class="InputField" id="UserName"></td>
  30. </tr>
  31. <tr>
  32. <td class="Tekst"><b>Wachtwoord:</b></td>
  33. <td><input name="Wachtwoord" type="password" class="InputField" id="Wachtwoord"></td>
  34. </tr>
  35. <tr>
  36. <td>&nbsp;</td>
  37. <td align="right">
  38. <input type="image" src="images/Button_Inloggen.png" name="LogIn" id="LogIn" value="Submit">
  39. </td>
  40. </tr>
  41. </table>
  42. </form>
  43. <?php } ?>

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 18/02/2006 01:54
Avatar van Gerard Ouwe rakker een image wordt volgens mij niet meegezonden als POST value
Offline mike87 - 18/02/2006 02:01 (laatste wijziging 18/02/2006 02:46)
Avatar van mike87 Nieuw lid Hoe kan ik dan wel deze afbeelding gebruiken als submitknop voor me formulier?

EDIT

Probleem opgelost.
Ik heb bij de action van het formulier gewoon opgegeven: inloggen.php?Aktie=Inloggen en nu controleer ik gewoon of $_GET['Aktie'] gebruikt wordt, zo ja, doe je ding, zo nee, toon formulier:D
Offline Thomas - 18/02/2006 10:26 (laatste wijziging 18/02/2006 10:26)
Avatar van Thomas Moderator Images als submit-knop worden wèl meegezonden bij mijn weten, maar de naam wordt aangepast.

Stel je hebt een image-submit-knop genaamd "knop", dan wordt deze knop gepost als "knop_x" èn "knop_y". Deze twee $_POST-variabelen bevatten respectievelijk de x- en y-coördinaat van de plek waar je op de knop hebt geklikt, dit waarschijnlijk om een soort van imagemap-submitknop-functionaliteit te hebben (of 0, 0 als je formulier eerder submit met enter, en ook als je met tabs naar de submit-knop scchakelt en dan op enter drukt).

Je kunt trouwens ook een hidden POST-veld meesturen. Of met GET, kan ook.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s