ik heb nu eindelijk een goedwerkend contactformulier gevonden.. (Die van Vintage is iets met de adressering in de php, mijn server vindt het niet goed genoeg beveiligd en dus doet ie niks)
Maar het flash bestand controleert de geldigheid van naam, mail en het bericht.. Daardoor wordt de flash erg sloom en moet je wachten tijdens het typen voordat je letters te voorschijn komen..
Dit lijkt nergens naar en is storend..
Nu wil ik die functies in het php deel zetten.. Maar ik ben niet bekend met php..
Willen jullie verder niets veranderen aan de post setting ed van de mail? Anders werkt dat weer niet..
De php in mijn flash tut is heel wat beter dan die in die rar zit hoor...
In de "jouwe" zitten geeneens headers in( ja n halve), dat gaat in 99% van de keren rechtstreeks de trash in.
En dat de mail van mijn tut niet werkte is omdat (als je de comments leest) ik een typfout had gemaakt met een textvaknaam.
Normaal gesproken moet hij nu gewoon goed werken.
En wat valt er te veranderen aan "AS" in die php file, er staat geeneens AS in ?
En de controles in flash zelf zijn sneller dan php hoor, als je het via php doet, dan moet het eerst van flash naar php en weer terug...
edit, net de download van mn tut nog eens gedubbelchecked, en NO problemo..
edit2 als er iemand op jou sendMail.php komt en daar 6000 keer op f5 klikt, dan krijg jij ook 6000 mailtjes + een ban van je host
Het zit ook niet in jouw file, die werkte toen op jouw server wel.. Op die waar mijn site staat niet, ik heb diegene gevraagd en het zit in dingen in het php.. Die moet aan dingen voldoen voordat de server het accepteert..
Maar ik had het over het AS in de flash file die alles controleert, niet in het php bestand.. Daar staat geen AS dat weet ik..
De AS in de flash die alles controleert wou ik vervangen door dezelfde opties in het php bestand..
Maar weet jij dan waarom het zo sloom gaat?
Staat wel op mijn site, www.lekkerapart.nl
En dan contact.. De letters blijven hangen..
ik begin zon vermoeden te krijgen dat jouw host niet echt up to date is ofzo, ik post hieronder even beide php scripts, dan is het toch wel heel gaar dat de mijne het niet doet en de jouwe wel..
Laat de goede phpers maar beslissen welke het zeker zou moeten doen (ik ben zelf niet zo'n beste phper) maar ik denk dat het 2e form nogal wat meer upToDate is
<?php
$to = "jou@emailAdres.com";
$subject = "Hier het onderwerp van de mail";
$check = $_POST['hidden'];
$bericht = $_POST['bericht'] ;
$header = "From: " . $_POST['naam'] . " <" . $_POST['email'] . ">\n";
$header .= "Reply-To: " . $_POST['naam'] . " <" . $_POST['email'] . ">\n";
$header .= "X-Priority: 1";
//scoobydoo is de "geheime" variabel in flash als je hem hier verandert dan moet dat ook in flash en andersom.
if ($check == "scoobydoo")
{
mail ($to, $subject, $bericht, $header);
}
?>
Hmm die emailcheck werkt inderdaad niet.. Beetje jammer..
Ik wil wel geloven hoor dat jouw php beter is, maar die werkt voor mij niet en de andere wel..
Dus dan die andere maar..
En inderdaad is de fla bij jou ook niet sloom.. Of het zit in de php..
De swf is op mijn server ook snel.. Kan dit komen door de connectie die wordt gemaakt tussen de SWF en de php???
Het ligt iig niet aan mijn internet want meer mensen hebben dit bevestigd..
Dus andere mensen, weten jullie waarom het zo traag is????
En kan iemand de mailcheck fixen?
Download nu deze nog eens, want sinds jij hem had geprobeerd is hij veranderd...
En de reden dat hij zo traag is kan niemand fixen, want het ligt niet aan die fla.
Waarschijnlijk laad je hem in ofzo, en daar zit gewoon iets scheef, maar wat weet ik zo ook niet.
@Ontani, check mn tuts over textvakken en text en die avanced mailform dinges, er is niks mis met die textvakken, dat gaat even snel als ieder ander textvak.
@Jo_lan_da, dan zit de fout dus ergens in de swf waar je de "mail forms" in "include" (loadmovie? )
Heb je daar ergens een looopje staan met frames...of een onEnterFrame functie die daar niet hoort ?.. het zit in ieder geval niet in de swfjes die als mailform dienen..