jah, php is ook engels, dus het lijkt me intresant om jezelf daar eens in te verdiepen..
Er is een verschil tussen de twee, maar qua snelheid zou het niks moeten uitmaken welke functie je gebruikt.
print() gedraagd zich als een functie waarmee je $ret = print "Hello World"; en $ret is dan 1.
Dat betekend dat print() gebruikt kan worden als een stuk van een meer complexe expressie waar echo() achterblijft.
echo is veel sneller omdat die geen return waardes maakt (als je zout op de slakken wilt leggen)
Maar ik lees iets als ingewikkelde structuren, wat bedoelen ze daar nu weer met . Een echo en een print geeft gewoon wat weer, dus zo'n ingewikkelde structuur is dat toch niet?
Edit: Echo is dus eigenlijk iets sneller dan print hoewel het amper merkbaar is.
En die quotes, welke gaat snelst, de enkele of dubbele?
Dit maakt volgens mij echt geen ene moer uit, maar als het al iets zou uitmaken, dan zou logischerwijs de enkele quote sneller gaan, omdat je videokaart dan 15 pixes minder moeten renderen
edit: oh ik dacht dat je het anders bedoelde, nl:
dit is een text op je "scherm"
versus
dit is een text op je 'scherm'
Thomas - 16/02/2006 11:48 (laatste wijziging 16/02/2006 11:50)
Moderator
PHP
Single quotes in PHP worden sneller geparsed omdat dit (volgens mij) "letterlijke strings" zijn; ze worden niet verder geëvalueerd.
Het is maar net wat je voorkeur heeft, het maakt echt bitter weinig uit. Voor strings gebruik ik dubbele quotes, voor associatieve array-indices enkele quotes...
et kost als je veel html hebt meer parse tijd, zeker als je doet:
echo 'start tabel';
echo 'hierde td/tr bv';
echo 'sluit tabel';
etc.... moet ie al die xtra echo's enzow parsen, kan als je veel tabellen in een while lus hebt heel vol worden....
ikzelf probeer html en php gescheiden te houden, ik ben zelf niet enorm bezig met parse tijden van mijn pagina's, maar stel nou dat je een forum hebt met 100 reply's op een topic, deze geef je allemaal onder elkaar weer, dat is dan wel 100* een while loop met iets meer parse tijd dan als je het scheid...
een phpscript heeft maar 8 mb geheugenruimte dus niet echt eits om bang van te worden.
Bovendien gebruikt die whileloop niks extra aan geheugen als je na iedere echo een flush(); zet...