login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

geen link :(

Offline Ultimatum - 08/02/2006 19:50
Avatar van UltimatumPHP expert het zal wel weer een idiote fout van mij zijn, maar intussen vind ik de oplossing niet alleen 

dit is een stukje uit me forumscript en waar dit staat zou een link moeten komen te staan, naar het gewenste topic, alleen.... staat de text er wel die er moet staan, maar dan zonder link 

1. <?php
  2. $topi = mysql_query("SELECT * FROM topics WHERE catid = '".$catid."'") or die(mysql_error());
  3. while($top = mysql_fetch_array($topi)) {
  4. $user = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '".$top['username']."'") or die(mysql_error());
  5. $user = mysql_fetch_array($user);
  6. ?>
  7. <tr>
  8. <td width="40%"><?php echo "<a href=\"?page=forum/index&act=view&cat=".$catid."&id=".$top['id']."\"></a>".$top['title'].""?></td>
  9. <td width="15%"><?php echo "<a href=\"?page=users/memberlist&show=profile&id=".$user['id']."\"></a>".$top['author'].""?></td>
  10. <td width="10%"><?=$top['replies']?></td>
  11. <td width="10%"><?=$top['views']?></td>
  12. </tr>

btw, er is wel goed geupload want ik als ik andere wijzigingen doorvoer zie je die ook, dus aan het uploade kan het niet liggen

(bij voorhand bied ik mijn oprechte excuses aan voor de manier waarop ik codeer :p)

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Nakain - 08/02/2006 19:52
Avatar van Nakain Onbekend Je sluit je link te vroeg af, staat niks tussen <a href> en </a>
Offline Ultimatum - 08/02/2006 19:53
Avatar van Ultimatum PHP expert hoebedoel je, de " om te escapen?
Offline Realtec - 08/02/2006 19:54
Avatar van Realtec HTML interesse
Citaat:
het zal wel weer een idiote fout van mij zijn

goh je heb gelijk 
Offline Nakain - 08/02/2006 19:55
Avatar van Nakain Onbekend $top['title'] moet tussen <a href> en </a> staan, en niet er achter
Offline Ultimatum - 08/02/2006 19:57
Avatar van Ultimatum PHP expert @Realtec, het was sarcatisch bedoelt 

thanx Nakain het werkt 
Offline Gerard - 08/02/2006 20:00 (laatste wijziging 08/02/2006 20:02)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Hoewel ik je database layout niet weet heb ik geprobeerd met de info welke je geeft een betere query neer te planten.

1. <?php
  2. $qGetTopics = mysql_query("SELECT
  3. t.`id` AS `topicid`, u.`id` AS `userid`, `replies`, `views`, `title`, `author`
  4. FROM
  5. `topics` AS t, `users` AS u
  6. WHERE
  7. `catid` = ".(int)$catid."
  8. AND
  9. t.`username` = u.`username`");
  10.  
  11. while ($aTopic = mysql_fetch_assoc($qGetTopics))
  12. {
  13. ?>
  14. <tr>
  15. <td width="40%"><?= '<a href="?page=forum/index&act=view&cat='.$catid.'&id='.$aTopic['topicid'].'">'.$aTopic['title'].'</a>';?></td>
  16. <td width="15%"><?= '<a href="?page=users/memberlist&show=profile&id='.$aTopic['userid'].'">'.$aTopic['author'].'</a>'; ?></td>
  17. <td width="10%"><?= $aTopic['replies']?></td>
  18. <td width="10%"><?= $aTopic['views']?></td>
  19. </tr>
Offline Ultimatum - 08/02/2006 20:05 (laatste wijziging 08/02/2006 20:06)
Avatar van Ultimatum PHP expert @Proximus, thanx voor die query, maar het blijkt dat mijn phpkennis bij deze weer richting 0 is gedaald 

heb dus een error en eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik moet doen als het gaat om deze query 

heb dus deze error 
Citaat:
Unknown column 't.username' in 'where clause'

trouwens ik weet niet of het zo lukt, maar het idee is om de id van de user die topic heeft gemaakt uit de tabel user te halen...

is dat eigelijk ook wat die query van Proximus doet 
Offline MothZone - 08/02/2006 20:10
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde
Citaat:
maar het blijkt dat mijn phpkennis bij deze weer richting 0 is gedaald

Nee, je html-kennis, want je fout was een html-fout en had amper iets met php te maken.
Offline Ultimatum - 08/02/2006 20:13
Avatar van Ultimatum PHP expert ik heb het daar helemaal niet over, ik heb het over die query waar ik geen donder van snap
Offline Gerard - 08/02/2006 20:14
Citaat:
$topi = mysql_query("SELECT * FROM topics WHERE catid = '".$catid."'") or die(mysql_error());
while($top = mysql_fetch_array($topi)) {
$user = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '".$top['username']."'") or die(mysql_error());
$user = mysql_fetch_array($user);

Aan de hand van de username welke je schijnbaar opgeslagen hebt in je topics tabel vraag je alle gegevens op uit de users tabel. Ik ging er dan ook van uit dat dit veld ook bestaat, wat dus niet zo is.

Mocht je nog een goed voorbeeld willen of wat meer hulp dan kan je me eventueel een link naar een screenshot van je database zenden via de pm functie hier. Ik ga zometeen trainen maar ik kijk met plezier vanavond nog even naar je code om zo wat verbeterpuntjes aan te dragen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.4s