login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

rand() of mt_rand()

Offline smoos - 07/02/2006 22:02 (laatste wijziging 07/02/2006 22:02)
Avatar van smoosPHP gevorderde wat is het veschil (behalfe dat mt_rand() tot grotere waardes gaat als je niets invult). als er verschil is, welke is beter om te gebruiken als je echt een random getal wil. (bv. bij 1 tot 6) als je 600 keer random doet dat alle cijfers ongeveer evenveel resultaten heeft

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ThomasJ - 07/02/2006 22:43 (laatste wijziging 07/02/2006 22:45)
Avatar van ThomasJ PHP interesse een functie die écht random is zal zeker als je 1 t/m 10 doet van de honderd keer ongeveer 10 x 7 weergeven. ik neem aan dat ze beide *echt* zijn. vraag me trouwens altijd af hoe ze zoiets doen (in een hogere programmeertaal, de makers van php dus) weet iemand dat? hoe je op een random getal komt? zijn geen wiskundige dingen voor zover ik weet?
Offline haytjes - 08/02/2006 00:30 (laatste wijziging 08/02/2006 00:31)
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
lectuur:
PHP.net: rand
PHP.net: mt_rand
PHP.net: srand

voor een random getal te genereren, denk ik ook dat je een soort wiskundige formule nodig hebt. Daarmee staat er ook bij mt_rand, dat het een randomer value output dan rand. Waarmee srand op kop loopt, als ik me niet vergis.
Ook kan je bij mt_rand lezen, dat het 4* sneller is dan rand, doordat het op een andere manier aan zijn random getal raakt.

als je nog meer input wilt (*haytjes denkt aan een film:p), zoek op google, er gaat daar wel genoeg leesvoer te vinden zijn.
Offline Richard - 08/02/2006 08:00
Avatar van Richard Crew algemeen er is niks randomer aan srand, met srand kun je alleen de random timer oid feeden, zodat het getal bij rand 'randomer' is. voor mt_rand heb je ook mt_srand, maar ze zijn sowieso bij beide versies onnodig.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s