Ik heb een vraag en als die niet beantwoord kan worden een vriendelijk verzoek
Goed ik ben nu dus bezig met de contest die nu aan de gang is hier op sitemasters(statistieken script maken).
En nu wil ik dus gaan specificeren welke browser het meest word gebruikt en welk os enz.
Goed ik wil dus zoveel mogelijk verschillende info hebben van mac osen en browsers en linux osen en browsers en die van windows natuurlijk.
je hebt de superglobal $_SERVER['HTT_USER_AGENT'] waarmee je deze info kan opvragen.
Ik vraag me dus af of iemand een pagina weet waar veel of alle(kan denk ik niet) outputs op staan van deze variabelle?
Zoniet wil je dan heel lief voor mij zijn en op dit adres http://www.reelbigfish.nl/agent.php even kijken en de output hier posten zodat ik weer verder kan knutsellen
als je een linux of unix server hebt dan zou ik heel graag willen dat je ook met die dit script wil bekijken en de output posten.
Alvast bedankt!
Werk:
1. Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.2; .NET CLR 1.1.4322)
2. Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.2; .NET CLR 1.1.4322)
3. Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.2; .NET CLR 1.1.4322)
4. Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
5. Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
1. Internet Explorer 6.0.3790.0, Windows 2003 Server
2. Mozilla 1.7.3., Windows 2003 Server
3. Opera 7.54, Windows 2003 Server
4. Internet Explorer 6.0.3790.0, Windows XP Professional
5. Internet Explorer 6.0.2800.1106, Windows 2000 SP 4
Zoals je ziet maakt het geen zak uit met welke browser... Dat moet je dus anders checken.
Thuis:
1. Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.2) Gecko/20040803
2. Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)
3. Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Opera 7.54 [en]
1. Mozilla 1.7.3
2. Internet Explorer 6.0
3. Opera 7.54
Hmm nou gml bij mij geven firefox en IE6 toch 2 compleet andere outputs
ie6:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
Firefox:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7) Gecko/20040707 Firefox/0.9.2
dus ik weet niet hoe het kan dat jij 3x dezelfde output hebt.
en rensjuh ik los het ook op met een reguliere expressie maar ik moet wel eerst weten hoe de output er ongeveer uitziet van b.v. linux, mac, firefox enz.
ah, je onthoud dit niet?
ik dacht dat alles in een db ging komen...
macosx
Opera: Opera/7.51 (Macintosh; PPC Mac OS X; U) [en]
Safari: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X; en) AppleWebKit/125.5 (KHTML, like Gecko) Safari/125.9
exploder: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.23; Mac_PowerPC)
FireFox: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X Mach-O; rv:1.7.3) Gecko/20040913 Firefox/0.10.1
macos9
Netscape: Mozilla/4.5 [fr] (Macintosh; U; PPC)
Exploder wil niet starten omdat het een kinderachtig wining-bitcherig programma is van een al even bitcherige soft-kots-ware fabrikant is!
GML, het is waarschijnlijk dat Opera staat op "Identify as Explorer" dat staat standaard zo dacht ik... dat legt uit waarom het stinkt ;)
ok dit is vaag, ik zit nu met remote desktop op m'n werk de pagina te openen in Mozilla 1.7.3:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2; en-US; rv:1.7.3) Gecko/20040910
Open ik vervolgens de pagina in Internet Explorer:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2; en-US; rv:1.7.3) Gecko/20040910
EXACT HETZELFDE!! Hoe kan dat nou?
Ok ik log uit, open een nieuwe sessie, en probeer eerst Internet Explorer:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.2; .NET CLR 1.1.4322)
Daarna probeer ik Mozilla:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.2; .NET CLR 1.1.4322)
Wederom hetzelfde!
vaag....
Maar de browser check is dus niet helemaal goed, aangezien zoiets nooit aan de client kan (en mag) liggen. De client weet immers niet dat jij de browser checkt. En zo krijg je dus verkeerde statistieken...
PS Ik heb mijn eerste post geedit met gegevens van mij thuis.
hmm naja het is de bedoeling dat je het zelf maakt toch?
dus rippen is dan een beetje lame....
ik weet dat deze browser check 9/10 wel werkt omdat zowiezo alle browsers deze functie ondersteunen...
en ik denk dat er weinig gebruikers zijn die met windows 2003 server surfen
Dus ach ik vind het betrouwbaar genoeg.
allemaal bedankt voor jullie moeite en ik hoop dat andere hier ook wat aan hebben!
Je moet het zelf maken idd, maar het is helemaal niet erg om gebruik te maken van bestaande scripts. Op de site staat ook dat je het gewoon mag gebruiken. Het is dus met toestemming.
Het verschil tussen jou script en de JavaScript versie is dat JavaScript client side is en dus betrouwbaarder is qua browser check.
En dat er niet veel mensen surfen op een 2003 Server, tja dat zal wel maar er zijn wel mensen die dat doen
Op mijn werk zit ik ook niet op een computer, ik login op de server (terminal server) met een speciaal kastje. Is veel goedkoper want er hoeven geen dure computers aangeschaft te worden, alleen 1 grote snelle server.
Ik vind het grote onzin als dit niet zou mogen... Ik denk dat er een verschil gemaakt moet worden tussen scripts waar copyright op zit, en scripts van mensen die gewoon niet willen dat je hun script kopieert.
Maar het feit dat de maker van een script ZELF aangeeft dat je het mag gebruiken is dus heel wat anders.
Waarom zou je zelf een script maken wat niet altijd werkt, terwijl er een script te vinden is die bijna altijd correct is en vrij gebruikt mag worden???
Ik wil dan ook graag horen wat de jury hier van vind... Joel?
Tsjah als de opdracht morgen is "Maak een ledensysteem" en je kopiëert FangorN zijn loginscript met sessies, dan kan je ook zo redeneren. Ze staan er om te gebruiken en je mag ze gebruiken ook. Maar dan win je niet eerlijk. Suc6 anyway
Maar een statistieken pagina die hier op deze site al te zien is, is vrij simpel, ik denk dat er gedoeld wordt op het laten zien van de statistieken, met plaatjes (taarten, grafieken enz.)
Er word op gedoeld dat je een goed statistieken script schrijft en dat die volledig zelf gemaakt is...
anders kan je natuurlijk op phpfreakz en sitemasters allemaal script bij elkaar voegen en daarmee aankomen...
even een quote uit het bericht waarin joël de contest opent:
"De bedoeling is dat je het script zelf maakt, kopiëren van andere scripts is dus ten strengste verboden."
rippen mag niet, maar als je bv op javascript.com kijkt hoe zij de ip's terugvinden, dat je daar merkt dat je via javascript (en SSL) het juiste ip wel kunt vinden (bij wireless routers krijg je vaak een 10.0.x.x ip adres)
Dan mag je dat script wel ombouwen zodat het in je script past, dat is niet rippen.
Ook de manier waarop je je creativiteit gebruikt om het script af te werken is belangrijk.
Ik rip dus niet; maar ik leer van andere scripts. Ik kom er nu openlijk voor uit daarvoor, shoot me if it's wrong. Daaruit haal ik AL mijn kennis tot nu toe.
Maar als ik de scripts letterlijk zou copy pasten en samenplakken, dan heb je wel gelijk; dat is rip!