login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

uploaden andere extensions

Offline nathanael - 29/01/2006 23:41
Avatar van nathanaelGouden medaille

HTML gevorderde
waarom kan ik via mijn uploaden script geen psd files naar mijn server uploaden?

Ik heb hem wel in de array gezet, maar doet verder niets

1. <?php
  2. $toegestaan = array ("jpg", "gif", "png", "doc", "xls", "psd", "ppt", "pps", "jpeg");
  3. ?>
Dat is mijn array

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Chupskie - 30/01/2006 00:05
Avatar van Chupskie MySQL beginner Maybe omdat het psd bestand te groot is?
Wat is je exacte error? Dan kan ik je wel verder helpen!
Offline nathanael - 30/01/2006 01:09
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
Citaat:
Maybe omdat het psd bestand te groot is?

hoe groot mogen je files zijn dan?
want ik had een andere psd (veel kleiner) en die deed het wel idd
Offline Joel - 30/01/2006 02:21 (laatste wijziging 30/01/2006 02:21)
Avatar van Joel Eigenaar Waarschijnlijk omdat het geheugen van de PHP parser overbelast is en je daarom te grote bestanden niet kunt uploaden.

Je kunt dit oplossen door het geheugenlimiet te doen stijgen, zet op de pagina waarmee je het bestand uploadt het volgende:

1. ini_set("memory_limit","20M");

Dan moeten bestanden van 1 MB etc wel lukken 
Offline Button - 30/01/2006 07:41 (laatste wijziging 30/01/2006 08:12)
Avatar van Button PHP ver gevorderde ik zelf ook ongeveer tot 2mb gaan (miss nog meer) maar idd groter dan dat lukt het bij mij ook niet! maar als je het gaat veranderen in je .ini blijft de parser dan niet overbelast?

ah neen: ik heb verkeerd gelezen : je gaat de geheugenlimiet doen stijgen, om hem niet te over belasten 
Offline bdeh_af - 30/01/2006 09:42
Avatar van bdeh_af PHP interesse Kijk of de maximale bestandsgrootte in <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="30000" /> wel groot genoeg is.
Dit stukje code staat normaal in je HTML net boven <input type="file">

In de PHP.ini file staat ook hoe groot een bestand dat je wil uploaden maximum mag zijn. Kijk dus of de waarde na upload_max_filesize wel groot genoeg is.

Het uploaden van files moet natuurlijk ook opstaan, maar dat is bij jou denk ik wel het geval omdat kleine bestanden wel lukken.

De memory limit heeft dus niks te maken met het uploaden van files. memory_limit verwijst namelijk naar het gebruik van geheugen en niet naar schijfruimte of de grootte van bestanden.
Offline Button - 30/01/2006 10:08 (laatste wijziging 30/01/2006 13:05)
Avatar van Button PHP ver gevorderde vergeet de reactie die ik hiervoor hier neerzette
-------------------------------------------------
http://be.php.net/features.file-upload

Je moet er dus voor zorgen dat POST ook genoeg mb's doorlaat voor je bestanden te uploaden! (post_max_size)(hij moet groter zijn dan de upload_max_filesize)
en wat die memory-limit betreft, die zou (als die opstaat) ook groter moeten zijn als de post_max_size (memory-limit)
Offline Gerard - 30/01/2006 10:30
Avatar van Gerard Ouwe rakker hou er ook rekening mee dat de php natuurlijk nog draait terwijl jij aan het uploaden bent. hij zal dan vaak na 30 seconden ook een timeout geven en de acties zullen dan afgebroken worden.
Offline Button - 30/01/2006 13:06
Avatar van Button PHP ver gevorderde zoals Proximus al een beetje aanhaalde:
die memory-limit moet je niet instellen, maar wel max_execution_time wat hoger zet dan de standaar 30, want voor grotere bestanden duurt het wat langer eer het is script is uitgevoerd. (zo lukte het bij mijn vrienden ook nooit, wanneer zij grotere bestanden uploade(>5mb ofzo ik weet niet juist) lukte het niet, volgens mij omdat het script dan na 30 seconden wordt gestopt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s