login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Subdomeinnaam valideren

Offline Sweepee - 29/01/2006 15:58 (laatste wijziging 29/01/2006 16:01)
Avatar van SweepeeHTML beginner Hallo,

Voor onze volgende lanparty zijn we van plan om een DNS-server op te zetten. Het IP-adres van iedere deelnemer wordt dan omgezet in bijvoorbeeld (voor mijn nickname):

sweepee.lanparty.lan

Ik ben nu bezig aan een systeem (intranet) waarbij iedere deelnemer zich dient te registreren. Nu, de validatie van de nicknames zou overeen moeten komen met die van een subdomeinnaam, alleen weet ik niet welke regels hier juist voor gelden. Basic stuff zoals geen spaties, enkel a-z, 0-9 en -, weet ik wel, maar voor de rest over de vorm ervan . Ik vind er niet echt veel informatie over (ofwel geef ik niet de juiste termen in op Google).

Weet iemand hier meer over?

MVG, Kristof.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline webstab - 29/01/2006 15:59
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Misschien ben je hier wat mee.
Offline MindPrison - 29/01/2006 16:00
Avatar van MindPrison PHP gevorderde Kijk eens op de website van DNS:
http://www.dns.be/nl/home.php?n=101#3
Offline Sweepee - 29/01/2006 16:04
Avatar van Sweepee HTML beginner Damn, dat ik daar niet aan gedacht had (dns.be etc.) .

De regels voor een gewone domeinnaam zullen wel hetzelfde zijn als een subdomeinnaam zeker? Niet?

MVG, Kristof.
Offline MindPrison - 29/01/2006 16:05
Avatar van MindPrison PHP gevorderde Ik denk het wel ja 
Veel succes ermee...
Offline Rens - 29/01/2006 16:07 (laatste wijziging 29/01/2006 16:10)

Crew algemeen
Dat zal ook wel op de site van DNS staan lijkt me?

edit; Die link die MindPrison net gaf, die gaat geloof ik ook over domeinnamen...

Citaat:
Alleen het gebruik van letters (a-z), cijfers (0-9) en koppeltekens (-) is toegestaan. Een domeinnaam kan niet beginnen, of eindigen met een koppelteken "-". Ook niet toegelaten zijn domeinnamen van minder dan twee (2) karakters of meer dan drieënzestig (63) karakters alsook namen met "-" op de derde en vierde positie.
Offline Sweepee - 29/01/2006 16:15
Avatar van Sweepee HTML beginner Zal wel wat in elkaar boksen met mijn kennis over reguliere expressies.

Bedankt voor alle reacties!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s