login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

RSS Parser (PHP 5)

Offline freddyboeke - 29/01/2006 14:23 (laatste wijziging 29/01/2006 14:23)
Avatar van freddyboekeHTML beginner Hey,

Ik wil wat gaan experimenteren met PHP5 en SimpleXML. Ik heb even het script van Tri uitgeprobeerd, omdat die lekker kort en eenvoudig is. Maar ik krijg een wit scherm. PHP5 en SimpleXML zijn in orde, de feed is in orde, ik snap het gewoon niet.

De source:
  1. <?
  2. /*
  3. July 2004
  4.  
  5. RSS parser written in PHP5
  6. by Tri Pham
  7. (tri[at]tripham.nl)
  8. http://www.tripham.nl/
  9. */
  10.  
  11. /******************** ONLY EDIT THIS ********************/
  12. $rss_file = "link_to_rss_file"; // URL to rss file
  13. $max_headlines = 10; // How many headlines do you want?
  14. /******************** ONLY EDIT THIS ********************/
  15.  
  16. // Initialize SimpleXML
  17. $xml = simplexml_load_file($rss_file);
  18.  
  19. // $i is used for count
  20. $i=0;
  21. // Loop though
  22. foreach($xml->item as $item) {
  23. ++$i;
  24. if($i == ($max_headlines+1)){
  25. }
  26.  
  27. // Display headlines and description
  28. printf("<b><a href=%s>%s</a></b><br>", $item->link, $item->title);
  29. if(trim($item->description) == '') {
  30. // No description available
  31. printf("Description: unknown<br><br>");
  32. }
  33. else {
  34. printf("Description: %s<br><br>", $item->description);
  35. }
  36. }
  37. ?>

Iemand een idee waaraan het kan liggen?

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dolfje - 29/01/2006 14:25
Avatar van Dolfje Gouden medailleGouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
$rss_file = "link_to_rss_file"; moet je veranderen naar de feed die je zoekt, is er geen, dan krijg je ook geen output.
Offline freddyboeke - 29/01/2006 14:28
Avatar van freddyboeke HTML beginner juist, die heb ik wel aangepast. Had die juist even uit de scriptlibrary gekopieërd omdat script op andere computer draait.
Offline Dolfje - 29/01/2006 14:29 (laatste wijziging 29/01/2006 14:30)

PHP ver gevorderde
heb je al eens getest aan wat het kan liggen?
bv print_r($xml); na de aanroeping?

(want in de script zelf zie ik niet direct fouten)
Offline freddyboeke - 29/01/2006 14:34
Avatar van freddyboeke HTML beginner Wanneer ik dit doe, krijg ik de hele feed voorgeschoteld:

Citaat:
SimpleXMLElement Object ( [channel] => SimpleXMLElement Object ( [title] => PCextreme B.V. Nieuws [link] => http://www.pcextreme.nl/ [description] => Het nieuws op de PCextreme B.V. frontpage [language] => nl-nl [managingEditor] => info@pcextreme.nl [webMaster] => info@pcextreme.nl [generator] => Wido's RSS generator [docs] => http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss [copyright] => Copyright PCextreme B.V.! [lastBuildDate] => Sun, 29 Jan 2006 14:00:01 +0100 [item] => Array ( [0] => SimpleXMLElement Object ( [title] => Hostmerk gecertificeerd [description] => PCextreme B.V. mag zich sinds vandaag een "Hostmerk gecertificeerd bedrijf"

En zo nog even door ...
Offline Dolfje - 29/01/2006 14:44

PHP ver gevorderde
probeer eens het volgende:

1. <?
  2. /*
  3. July 2004
  4.  
  5. RSS parser written in PHP5
  6. by Tri Pham
  7. (tri[at]tripham.nl)
  8. http://www.tripham.nl/
  9. */
  10.  
  11. /******************** ONLY EDIT THIS ********************/
  12. $rss_file = "link_to_rss_file"; // URL to rss file
  13. $max_headlines = 10; // How many headlines do you want?
  14. /******************** ONLY EDIT THIS ********************/
  15.  
  16. // Initialize SimpleXML
  17. $xml = simplexml_load_file($rss_file);
  18.  
  19. // $i is used for count
  20. $i=0;
  21. // Loop though
  22. foreach($xml->item as $item) {
  23. echo $i;
  24. // Display headlines and description
  25. printf("<b><a href=%s>%s</a></b><br>", $item->link, $item->title);
  26. if(trim($item->description) == '') {
  27. // No description available
  28. printf("Description: unknown<br><br>");
  29. }
  30. else {
  31. printf("Description: %s<br><br>", $item->description);
  32. }
  33. $i++;
  34. if($i == ($max_headlines+1)){
  35. }
  36. }
  37. ?>

en geef me de output
Offline freddyboeke - 29/01/2006 14:50 (laatste wijziging 29/01/2006 14:52)
Avatar van freddyboeke HTML beginner Output: Wit scherm

Snap echt niet waaraan dit ligt 
Offline Dolfje - 29/01/2006 14:55 (laatste wijziging 29/01/2006 14:55)

PHP ver gevorderde
doe var_export($xml); geef het aan me
en ik zal dan eens testen wat er niet werkt 
Offline freddyboeke - 29/01/2006 14:57
Avatar van freddyboeke HTML beginner oke, dit is de output:

Citaat:
class SimpleXMLElement { public $channel = class SimpleXMLElement { public $title = 'PCextreme B.V. Nieuws'; public $link = 'http://www.pcextreme.nl/'; public $description = 'Het nieuws op de PCextreme B.V. frontpage'; public $language = 'nl-nl'; public $managingEditor = 'info@pcextreme.nl'; public $webMaster = 'info@pcextreme.nl'; public $generator = 'Wido's RSS generator'; public $docs = 'http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss'; public $copyright = 'Copyright PCextreme B.V.!'; public $lastBuildDate = 'Sun, 29 Jan 2006 14:00:01 +0100'; public $item = array ( 0 => class SimpleXMLElement { public $title = 'Hostmerk gecertificeerd'; public $description = 'PCextreme B.V. mag zich sinds vandaag een "Hostmerk gecertificeerd bedrijf" noemen. Stichting Hostmerk Nederland (SHN) is een initiatief onstaan uit de hostingbranche waarin zeer grote verschillen tussen diverse bedrijven bestaan. SHN keurt hosting-bedrijven en geeft een certificaat uit indien wordt voldaan aan de keuringseisen van SHN. PCextreme B.V. is gekeurd op de volgende punten: - Kwaliteit van het netwerk - Kwaliteit van het datacenter waar alle apparatuur staat - Beveiliging van de servers en het netwerk - Reactie-snelheid van de helpdesk - Bereikbaarheid van de helpdesk - En nog meer criteria De exacte keuringseisen vindt u op de website van Hostmerk onder "Hostingbedrijven -> Keuringseisen". Goedgekeurde bedrijven worden elk jaar opnieuw gekeurd om zo te kijken of de kwaliteit die SHN vereist van haar deelnemers gewaarborgd blijft. PCextreme B.V. is goedgekeurd tot en met 22-01-2007 SHN beschikt tevens over een klachtenformulier. Heeft u een klacht over een deelnemende hoster van SHN en na meerdere pogingen tot contact geen reactie hebben ontvangen? Dan kunt u een klacht bij SHN indienen. Mocht de betreffende deelnemer na meerdere klachten geen passende oplossing voordragen? Dan kan SHN het certificaat van de deelnemer intrekken. Door zich aan te sluiten bij SHN wil PCextreme B.V. zich onderscheiden van andere hostingbedrijven en zich profileren als een betrouwbare en professionele hoster. Zie voor meer informatie de SHN website op '; public $pubDate = 'Tue, 24 Jan 2006 16:32:07 +0100'; public $link = 'http://www.pcextreme.nl/algemeen::nieuws'; }, 1 => class SimpleXMLElement { public $title = 'Nieuw telefoonnummer'; public $description = 'Vanaf Maandag 23 Januari 2006 is PCextreme B.V. bereikbaar op een nieuw telefoonnummer, te weten: 020-7169410. Het nieuwe telefoonnummer gaat gepaard met de overgang naar een nieuw - 100% Cisco Systems - telefoonsysteem. Hiertoe is besloten vanwege de vele problemen die het oude systeem had.'; public $pubDate = 'Sun, 22 Jan 2006 14:08:37 +0100'; public $link = 'http://www.pcextreme.nl/algemeen::nieuws'; }, 2 => class SimpleXMLElement { public $title = 'Telefonische bereikbaarheid'; public $description = 'Tussen 24 december 2005 en 3 januari 2006 is in verband met een verbouwing op het hoofdkantoor te Middelburg de helpdesk niet telefonisch te bereiken. In deze week zal er een nieuwe telefooncentrale worden geïnstalleerd en zal de helpdesk anders worden ingedeeld, dit in verband met extra personeel. Tevens krijgt het kantoor nieuw meubilair en zal er een nieuwe lik verf op de muren komen. Het PCextreme B.V. team wenst u fijne feestdagen en een voorspoedig 2006! '; public $pubDate = 'Thu, 15 Dec 2005 13:31:17 +0100'; public $link = 'http://www.pcextreme.nl/algemeen::nieuws'; }, ); }; }

Het is dus een feed van PCExtreme
Offline Dolfje - 29/01/2006 15:25 (laatste wijziging 29/01/2006 15:26)

PHP ver gevorderde
sorry, m'n localhost is kapot gegaan tijdens het upgraden naar php5. (dus zal het nog eff duren)
Offline freddyboeke - 29/01/2006 15:27
Avatar van freddyboeke HTML beginner Doe maar rustig hoor !
Offline Dolfje - 29/01/2006 19:18

PHP ver gevorderde
Mijn php5 is geïnstalleerd, ik had het al bij je output moeten zien, de fout is dat er eerst nog channel in de class staat.

Dus moet je je foreach veranderen naar:
foreach($xml->channel->item as $item) {

;-)
Offline freddyboeke - 29/01/2006 20:29
Avatar van freddyboeke HTML beginner ach, hoe stom.

Bedankt voor alle moeite !!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s