login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

gelezen/ ongelezen

Offline smoos - 28/01/2006 22:50
Avatar van smoosPHP gevorderde hey,
ik ben bezig met een forumpje en wil een gelezen/ ongelezen optie. Zoals je bij bekende fora's zoals PhpBB2 hebt.
ik wil dus dat elke member opzig kan zien of er nieuwe berichten zijn.
maar wat is nou de beste manier hiervoor?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Lemon - 28/01/2006 23:00
Avatar van Lemon PHP expert maak voor elk forum een cookie var aan met een timer in.

In diecookie zet je dan de tijd dat een member voor het laatst dat forum heeft bezocht.

Dan in je code controleer je dan gewoon die cookie timer tenopzichte van de laatste post.
Offline smoos - 28/01/2006 23:06
Avatar van smoos PHP gevorderde en dat is dus niet slim. ik zal uitleggen waarom:

stel je hebt dit:
reply 1(topic 1): gepost op 20.01.06
reply 2(topic 1): gepost op 20.01.06
reply 3(topic 2): gepost op 20.01.06

ik kom op 21.01.06 op het forum
ik zie deze 3 als ongelezen.
ik ga naar topic 1. deze wordt ongelezen en zo moet dat ook
maar topic 2 wordt ook ongelezen dan (vanwege die tijd)
maar dat moet juist niet -_-'

iemand een beter voorstel?
Offline Richard - 29/01/2006 08:29
Avatar van Richard Crew algemeen de enige manier waarop je dit ECHT goed kunt doen, is met de database.

opslaan van wat je hebt gelezen zou natuurlijk in de loop der tijd GIGABYTES aan ruimte kosten, daarom sla ik gewoon bij het posten nieuwe rijen op, en als iemand een topic bekijkt, word deze entry verwijderd. natuurlijk verwijder ik de entries sowieso na een week, en krijgen leden die het niet hebben gelezen een mailtje met de namen^^

simpel toch?
Offline smoos - 29/01/2006 11:15
Avatar van smoos PHP gevorderde jah dat lijkt me idd een goed id. maar moet ik dan voor elke nieuwe post. voor iedere member een rij maken?

mmm... wat ook kan is dat ik alle posts van de users in 1 rij zet gescheiden van een -

iig heel erg bedankt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.237s