Al enige tijd ben ik bezig om een logboekensysteem te maken. Aangezien er meerdere leden zijn en elk lid maximaal 5 logboeken aan mag maken (vraag me niet waarom zoveel), wil ik de logboeken ophalen door middel van een variabele ($logboek). Dat logboek is echter ook niet altijd hetzelfde, want elk lid heeft een nummer (bijv. 7153) en dat is gekoppeld aan het logboek. Voorbeeld:
- persoon met nummer 7153 heeft de volgende logboeken:
logboek_7153_1
logboek_7153_2
logboek_7153_3
...
maar iemand met nummer 7119 heeft dan:
logboek_7119_1
...
Hoe kan ik dan de variabele "$logboek" maken. Het nummer wordt overigens aangegeven met "$nummer". Het moet volgens mij dus zoiets zijn als:
$logboek = logboek_$nummer_1 (maar zo werktie natuurlijk niet)
Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?
Bertenz
EDIT: Ik heb overigens al wel gezocht op het internet, maar ik kon het niet vinden, of heb er natuurlijk overheen gelezen.
Dank je wel, ik had ook al wel gedacht aan arrays, maar ik dacht dat die methode hier niet voor werkte (maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben). Even voor de duidelijkheid dat ik weet dat jij het ook begrijpt, want ik kan me voorstellen dat het mogelijk niet duidelijk was, het stukje code:
<?
$nummer = $_SESSION['snummer'];
$logboek = logboek_$nummer_1; //<-- hoe los ik dat op?
$res = mysql_query("SELECT id,naam,waar,datum,tijd,werkzaamheden,opmerkingen FROM '".$logboek."'");
?>
<?
$nummer=$_SESSION['snummer'];
$logboek= logboek_$nummer_1;//<-- hoe los ik dat op?
$res=mysql_query("SELECT id,naam,waar,datum,tijd,werkzaamheden,opmerkingen FROM '".$logboek."'");
<?
$nummer = $_SESSION['snummer'];
$logboek = "logboek_".$nummer."_1"; //<-- hoe los ik dat op?
$res = mysql_query("SELECT id,naam,waar,datum,tijd,werkzaamheden,opmerkingen FROM '".$logboek."'");
?>
<?
$nummer=$_SESSION['snummer'];
$logboek="logboek_".$nummer."_1";//<-- hoe los ik dat op?
$res=mysql_query("SELECT id,naam,waar,datum,tijd,werkzaamheden,opmerkingen FROM '".$logboek."'");
Ja bedankt, ik had het al eerder zo geprobeerd, maar zal dan wel een klein foutje in hebben gezeten. Verder werkt het script nog niet, maar dat komt wel goed. Nogmaals bedankt.