login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Unieke gegevens

Offline webstab - 19/01/2006 12:47 (laatste wijziging 19/01/2006 13:11)
Avatar van webstabPHP ver gevorderde Ik ben bezig met een online top 100 te maken. Iedereen mag per dag 3 stemmen uitbrengen. Er wordt geen gebruik gemaakt van een loginsysteem. Maar ik wil het zo veilig mogelijk doen.
2 jaar geleden werd er gelogd op ip en cookies gebruikt, maar iedereen veranderde gewoon zijn ip en verwijderde zijn cookies.

Dit jaar wil ik dat iets beter doen. Ik gebruik momenteel cookies, ip, provider. Maar wanneer je u verbinding verbreekt en terug opnieuw verbinding maakt, verandert je ip en provider. [provider in de vorm van **-***.***.**.adsl.skynet.be, via gethostbyaddr] Het ip-script van Joël dat hier online staat werkt ook niet.

Mijn vraag is. Hoe kan je zorgen dat personen maar 3 keer per dag kunnen stemmen? Of met andere woord: Kijken op een persoon al op de site is geweest. Dat stemmen lukt mij zelf wel. [Het moet niet 100% waterdicht zijn, maar wel wat beter zodat het niet meer lukt door opnieuw te verbinden en cookies verwijderen]

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 19/01/2006 12:53
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
het beste lijkt me door ze te laten inloggen
Offline webstab - 19/01/2006 13:01
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Dat weet ik, maar dat is geen optie omdat het een fuifsite is, waar ze de nummers die gedraaid worden mee kunnen bepalen.
Wanneer je aan mensen vraagt om zich te registreren met emailadres dan haken ze meestal af, als het maar voor eventjes te stemmen is.

Ik kan er eventueel nog over nadenken dat ze bij ieder stemmen een link in hun mailbox krijgen en daarop moeten klikken, maar dat zou dan in een noodgeval gebeuren als ik echt niets anders vind.

Ik zoek dus eigelijk een variable die eigen is aan een pc/verbinding. Zodat ik die kan opslaan in mijn database
Offline kokx - 19/01/2006 13:22
Avatar van kokx Onbekend als je ze laat inloggen dan lukt dat ook al niet goed. dan maak je 5 accounts aan en kan je 15 keer per dag stemmen.
Offline Ontani - 19/01/2006 13:25

-1
webstab dat is idd geen slecht idee hoor.

ze geven en mailadres op waar de de link naartoen gestuurd krijgen.
die link zit in de database opgeslagen en hoort bij dat mail adres.
je kan dus maar 3x per dag op die link klikken die bij dat mailadres hoort.
Offline webstab - 19/01/2006 13:30
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Dat zal het waarschijnlijk worden tenzij de organisatie dat niet wilt. Anders zal het met cookies en ip-adres worden. Tenzij er nog iemand iets weet wat uniek is voor een computer.
Kan je niet de computernaam of iets anders opvragen met php?
Offline kokx - 19/01/2006 13:39 (laatste wijziging 19/01/2006 13:40)
Avatar van kokx Onbekend @webstab: volgensmij is de computernaam het ip

@ontani: wat als je 5 e-mail addressen hebt? dan kun je nog 15 keer stemmen
Offline Ontani - 19/01/2006 13:45

-1
je kan altijd blijven stemmen, maar je kan wel checken welk het ip is dat gebruikt wordt om in die mail op die link te klikken.

der zullen altijd manieren rondom zijn zolang je ze niet laat inloggen.

maar via mail en dan controleren of de mail al gebruikt is of het ip lijkt me nog de veiligste.
Offline kokx - 19/01/2006 13:49
Avatar van kokx Onbekend ook als je ze laat inloggen kan je nog oneindig stemmen.
echt beveiligd met php kan niet (meer) in deze wereld
Offline webstab - 19/01/2006 13:51
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Idd.
Als je telkens een ander emailadres, cookies moet verwijderen en opnieuw verbinding maken. [Bij mij is dat router terug opnieuw laten opstarten]
Dan zou ik ook niet veel moeite doen.

Maar hoe zou jij het dan doen, ze gewoon 3 keer laten stemmen en dan 1 link in hun mailbox om die stemmen te laten gelden. [Zo een beetje een activatiemail]
Offline Ultimatum - 19/01/2006 14:37
Avatar van Ultimatum PHP expert check he MAC address 

(slechte opmerking )
Offline kokx - 19/01/2006 15:10
Avatar van kokx Onbekend dat is denk ik wel het beste. mischien kun je de info in een sessie bewaren. sessies kun je zo'n beetje oneindig laten doorgaan (als je het wilt) en de cookies niet worden verwijderd.
Offline Ontani - 19/01/2006 15:22

-1
sessions worden toch automatisch afgesloten als de browser wordt gesloten, of ben k mis?
Offline kokx - 19/01/2006 15:32 (laatste wijziging 19/01/2006 15:39)
Avatar van kokx Onbekend nee, je kan het oneindig instellen. heb het opgezocht:
  1. <?php
  2. session_set_cookie_params(3600); //de tijd instellen van de cookie van de sessie
  3. session_name("sessienaam"); //de naam van de sessie instellen
  4. session_start(); //de sessie laten beginnen
  5. ?>

je moet dit dan boven elke pagina zetten.
Offline webstab - 19/01/2006 15:54
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Laat persoon 3 nummer kiezen.
Slaag die 3 nummers op met behulp van cookies.
Laat de persoon zijn emailadres invullen.
Verstuur een link naar zijn emailadres
Bij het klikken op die link worden de cookies verwijderd en de 3 keuzes met het emailadres in de database opgeslagen.

Is dat een goede methode?
Offline kokx - 19/01/2006 16:06 (laatste wijziging 19/01/2006 16:07)
Avatar van kokx Onbekend stop het ook in een mysql tabel. en controleer ok nog eens op ip
als je dat combineert dan is het te veel werk om allemaal te gaan doen. en gooi het e.v.t. ook nog in een sessie (zoals hierboven beschreven)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s