login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

De perfecte opmaak ?!

Offline ThAlmighty - 13/01/2006 23:14
Avatar van ThAlmightyHTML beginner Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje, vooral ook ff om te peilen wat het handigste is. Wat is de beste opmaak. Voor zover bij mij bekend:

1. Een pagina maken waar je text in include. Het bekende index.php?id=1 of een andere variant

2. Telkens pagina maken en een header en een footer include

Mijn vraag dus, welke vind jij het makelijkst / gebruik jij? Of is er misschien nog een andere manier. Laat het me weten aub.

ThAlmighty

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 13/01/2006 23:17
Avatar van Thomas Moderator Code en layout scheiden m.b.v. templates / een templatesysteem.

Meer werk, minder rommel.
Als je je layout om wilt gooien, kan dit vrijwel geheel onafhankelijk van je PHP-code, tenzij je je content anders wilt afdrukken...
Offline Micron - 13/01/2006 23:30
Avatar van Micron HTML beginner ik gebruik een Header en Footer systeem op www.kenzy.nl.

Vind het wel lekker werken. Kom omdat ik niks van een Template Systeem snap
Offline Ibrahim - 13/01/2006 23:49 (laatste wijziging 14/01/2006 10:18)
Avatar van Ibrahim PHP expert wat valt er niet van te snappen

$tpl->prepare();

$tpl->newBlock("block");

$tpl->assign("waarde","verplaatsing");

$tpl->PrintToScreen();

er zijn nog meer functies van TP maar die ken ik niet uit me hoofd

en er is een tutorial op deze site + een manuel op de auteur site...

Dus TP RULES 

@Topicstarter

das mijn mening 
Offline vinTage - 14/01/2006 00:28
Avatar van vinTage Nieuw lid googlebot kan niet echt overweg met urls als "www.blaat?id=verkoopDing".
Dus als je een beetje wilt scoren in google moet je toch naar de paginas met "include ("header/footer"); lijkt me.

(ik gebruik zelf nog niks dus ik spreek niet uit ervaring, maar alleen uit hetgeen ik gelezen heb (op oa google webmasters blaat ))
Offline Ultimatum - 14/01/2006 01:01
Avatar van Ultimatum PHP expert als je gewoon met css werkt, hoef je alleen je css file aan te passen om je layout totaal te verandern (basis blijft wel hetzelfde, maar jah) en dat vind ik dus handig, ik wil nog met tempate engine gaan werken, maar dat leer ik volgende vakantie wel 
Offline ThAlmighty - 14/01/2006 10:18 (laatste wijziging 14/01/2006 10:20)
Avatar van ThAlmighty HTML beginner oke, ik denk dat ik dat ff ga uitzoeken met die templates, dat spreekt me wel enigsinds aan. Maar de ?id=1 o ?pagina=home vindt ik toch ook wel erg handig

@vinTage
Volgens mij valt dat met die google bot wel mee hoor, waarom staat Sitemasters.be dan bovenaan in de lijst als je op sitemasters zoekt?

ThAlmighty
Offline Ibrahim - 14/01/2006 10:22
Avatar van Ibrahim PHP expert meta tags denk ik
Offline ThAlmighty - 14/01/2006 10:32
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Ja, geen site kan zonder mega tags ;) 

ThAlmighty
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s