login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Bij klik op een links waarde met 1 verhogen

Offline Duikboot - 12/01/2006 22:11
Avatar van DuikbootGrafische gevorderde Hey,
Ik wil graag tellen hoevaak een bepaald bestand gedownload is. Nu doe ik het nog met een pop-upje, maar dat kan niet iedereen waarderen. Is het niet mogelijk met JavaScript of PHP bij iedere klik op een link dat het aantal hits met 1 verhoogd word?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dolfje - 12/01/2006 22:16 (laatste wijziging 12/01/2006 22:17)
Avatar van Dolfje Gouden medailleGouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
  1. <?
  2. mysql_query("UPDATE tabelmetlinks SET linkwaarde= linkwaarde+1 WHERE id=''");
  3. ?>
Offline Duikboot - 12/01/2006 22:27
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Zover was ik ook al ;)

Het is de bedoeling dat er pas +1 gedaan word wanneer er op de downloadlink geklikt is, en niet wanneer de pagina geopend word.
Offline Dolfje - 12/01/2006 22:30
Avatar van Dolfje Gouden medailleGouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
je kan niet weten wanneer er echt gedownload wordt, maar je kan wel naar een pagina gaan die daarachter dan de download start.
Offline denbeckers - 12/01/2006 22:44
Avatar van denbeckers PHP interesse je maakt bv een pagine donwload.php en je plaats in de link de id van de download en waneer je deze pagina opent dan word er +1 gedaan + de download word gestart?
Offline Thomas - 12/01/2006 22:45
Avatar van Thomas Moderator Mja, laat je downloads via een pagina lopen, dan kun je je downloads tellen (file.php?id=88).
Offline Realtec - 13/01/2006 09:28
Avatar van Realtec HTML interesse Maar zijn vraag was om dat te doen zonder een extra pagina te laten openen, en dat kan dus blijkbaar niet 

Ik had ook nog een vraag: als je zo'n pagina opend hoe laat je de download dan automatisch downloaden?
Offline Thomas - 13/01/2006 10:32
Avatar van Thomas Moderator Hier was een scriptje voor met header()s maar kan deze zo gauw niet meer vinden tussen de scripts. Hier zou je dan ook mee kunnen tellen. En met dat script kun je de download prima in een nieuwe pagina openen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.227s