Warning: file_put_contents(test.txt) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in c:Inetpubwwwrootphp zonder MySQLtext.php on line 5
Nu zit ik al een tijdje te zoeken, maar het lukte me echt niet.
Toen kwam ik op een tutorial gevonden op het net over het wegschrijven in een .txt bestand, maar deze was in php4.
Omdat het me niet lukte met file_get_contents enz.. dacht ik deze eens te proberen.
Dit is men script:
Warning: fopen(php%20zonder%20MySQL/test.txt) [function.fopen]: failed to open stream: No such file or directory in c:Inetpubwwwrootphp zonder MySQLtext1.php on line 5
Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in c:Inetpubwwwrootphp zonder MySQLtext1.php on line 7
Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in c:Inetpubwwwrootphp zonder MySQLtext1.php on line 9
Warning: include(php%20zonder%20MySQL/text.txt) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in c:Inetpubwwwrootphp zonder MySQLtext1.php on line 11
Warning: include() [function.include]: Failed opening 'php%20zonder%20MySQL/text.txt' for inclusion (include_path='.;C:php5pear') in c:Inetpubwwwrootphp zonder MySQLtext1.php on line 11
Nu is mijn vraag: Wat doe ik hier fout? (bij beide scripts?) Of ligt het mss aan mijn localhost?
bedankt bij voorbaat,
Als je met file_put_contents wilt werken, wat ik ook aanraad (gemakkelijker), moet je zorgen dat het bestand de goeie toegansgrechten biedt.
Dit doe je door te chmod'en (google that).
Je kan de chmod van het bestand veranderen zodat de "permission" niet langer "denied" is PHP.net: chmod
Citaat:
Value Permission Level
400 Owner Read
200 Owner Write
100 Owner Execute
40 Group Read
20 Group Write
10 Group Execute
4 Global Read
2 Global Write
1 Global Execute
Als je lees- en schrijfoperaties op een bestand uit wilt voeren, moet je in de eerste plaats zorgen dat de lees- en schrijfrechten in de folder waarin je dit wilt doen goed staan.
Daarnaast is het van belang dat je de juiste interne bestands-adressering toepast.
Een goed uitgangspunt voor het "interne adres" van een bestand is $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].
Staat een bestand in je webroot, benader deze dan via $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."bestand.ext", en niet simpelweg via "bestand.ext", want stel je verhuist je script die lees- en schrijf-operaties op dit bestand uitvoert naar een andere directory, dan loopt zonder $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] je adressering in de soep...
Staat een bestand in je webroot, benader deze dan via $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."bestand.ext", en niet simpelweg via "bestand.ext", want stel je verhuist je script die lees- en schrijf-operaties op dit bestand uitvoert naar een andere directory, dan loopt zonder $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] je adressering in de soep...
misschien wil je bestand.ext dan ook wel mee verhuizen. je kunt beter eerst een goeie structuur uitdenken en dan lekker met relatieve paden werken
dit werkt ook niet. Hij blijft dezelfde errors geven:
Citaat:
Warning: fopen(test.txt) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in c:Inetpubwwwroottesttext.php on line 7
Warning: file_put_contents(test.txt) [function.file-put-contents]: failed to open stream: Permission denied in c:Inetpubwwwroottesttext.php on line 9
Warning: file_get_contents(test.txt) [function.file-get-contents]: failed to open stream: No such file or directory in c:Inetpubwwwroottesttext.php on line 11
getest op de gratis lycos hosting en daar werkt ie wel.
Dus ik denk dat dit aan men localhost ligt.
Weet iemand hoe ik dit kan instellen dat dit werkt?
Bedankt bij voorbaat,