login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Raar fenomeen met header();

Offline cowb - 12/01/2006 18:08

Ik heb iets redelijk irritant voor nl. op men site heb ik een login systeem met forum etc. en ik refresh men pagina's via
  1. <?
  2. header("Location: ".$_SERVER['PHP_SELF']."");
  3. ?>

Dit geeft als resultaat dat ik altijd op men index pagina terecht kom, en hij refresht dus niet de huidige pagina als ik een reply post op een topic. Of anders... ik men login systeem zit een functie die er voor zorgt da ik onthouden word (cookie) werkt perfect als ik gwn de site op ga. Maar als ik van iemand een link krijg om bevoorbeeld een topic te lezen. Dan kom ik ook terug op de index uit. Allemaal door die Header(); Doe ik dit nu verkeerd of??? 

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 12/01/2006 18:10
Avatar van Gerard Ouwe rakker nee, maar omdat php_self geen query string meestuurt

je kan ook HTTP_REFERER pakken, dan gaan ze terug naar de page waar ze waren (als het goed is dezelfde dus)
Offline Rens - 12/01/2006 18:16 (laatste wijziging 12/01/2006 18:31)

Crew algemeen
HTTP_REFERER is niet altijd geset (bij mij tenminste niet, was er net op me eigen server beetje mee aan het klooien maar kreeg error dat ie niet geset was).
Je kunt dan beter $_SERVER['REQUEST_URI'] gebruiken.
Dat is $_SERVER['PHP_SELF'].$_SERVER['QUERY_STRING'] aan elkaar.

Zo raar is dat trouwens niet, PHP_SELF is alleen de opgevraagde pagina, dus bijv. index.php, net wat Proximus zegt:)

edit; Als je nou goed gelezen had:
Je kunt dan beter $_SERVER['REQUEST_URI'] gebruiken.
Offline cowb - 12/01/2006 18:30 (laatste wijziging 12/01/2006 18:39)
Avatar van cowb Lid ahzo, maar hoe dan wel? 

[edit] srry was een beetje blind 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s