Nieuw lid |
|
<?
//deze gegevens komen normaliter binnen door de db en door inputtextveldjes
$aantalM2 = 1;
$pakinhoud = 1.3;
$adviesVKprijs = 66;
$onzeprijs = 56;
$houtsoort = "eiken";
$type = "Massieve vloerdelen";
//mijn berekeningetje, waarvan ik de output aan de klant wil laten zien.
$aantalPakken = ceil($aantalM2 / $pakinhoud);
$UwVoordeel = ($adviesVKprijs - $onzeprijs)*($pakinhoud*$aantalPakken);
if($aantalPakken ==1){
$pakken = "vol pak";
} else {$pakken = "volle pakken";}
echo '<b>Er zit '.$aantalPakken*$pakinhoud.' m2,
'.$houtsoort.'
'.strtolower($type).' van
'.$leverancier.' in uw winkelwagentje.</b> <br /><br />';
echo 'U wilde <u>'.$aantalM2.'</u> M2, afgerond heeft u '.$aantalPakken.' '.$pakken.' '.strtolower($type).' nodig.<br /><br />
'.$aantalPakken.' '.$pakken.' van dit type parket staat gelijk aan '.$aantalPakken*$pakinhoud.' M2 <br /><br />';
echo "<b>Uw voordeel bedraagt ".$UwVoordeel." €</b><br />";
?>
<? //deze gegevens komen normaliter binnen door de db en door inputtextveldjes $aantalM2 = 1; $pakinhoud = 1.3; $adviesVKprijs = 66; $onzeprijs = 56; $houtsoort = "eiken"; $type = "Massieve vloerdelen"; //mijn berekeningetje, waarvan ik de output aan de klant wil laten zien. $aantalPakken = ceil($aantalM2 / $pakinhoud); $UwVoordeel = ($adviesVKprijs - $onzeprijs)*($pakinhoud*$aantalPakken); if($aantalPakken ==1){ $pakken = "vol pak"; } else {$pakken = "volle pakken";} echo '<b>Er zit '.$aantalPakken*$pakinhoud.' m2, '.$houtsoort.' '.$leverancier.' in uw winkelwagentje.</b> <br /><br />'; echo 'U wilde <u>'.$aantalM2.'</u> M2, afgerond heeft u '.$aantalPakken.' '.$pakken.' '.strtolower($type).' nodig.<br /><br /> '.$aantalPakken.' '.$pakken.' van dit type parket staat gelijk aan '.$aantalPakken*$pakinhoud.' M2 <br /><br />'; echo "<b>Uw voordeel bedraagt ".$UwVoordeel." €</b><br />"; ?>
Deze berekening zou volgens mij 1.3€ moeten geven ipv 13€
Als je het $aantalM2 verhoogt, dan gaat het wel kloppen.
$aantalM2 word normaal gegeven door de klant via een inputtekstveld.
MAW hij zet dus het puntje niet..wat doe ik verkeerd ?
edit, never mind ik zit te kloten, het moet wel 13€ zijn
note to self, leren rekenen in het nieuwe jaar..
|