login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zoeken in bestand

Offline TriX - 18/10/2004 11:13
Avatar van TriXHTML interesse Morgen,

Is het mogelijk om via een zoekfunctie te zoeken in een bepaald document die je hebt opgeslagen in je database?

Via mijn via website kunnen mensen pdf bestanden uploaden. Andere mensen moet deze pdf bestanden weer kunnen downloaden. Maar kun je zoeken in deze bestanden?? als iemand bijvoorbeeld een naam typt dat mijn systeem de bestanden doorzoekt en dan laat zien in welke bestanden dit woord voorkomt,

Michel^^

20 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 18/10/2004 11:29
Avatar van BigBug PHP expert bedoel je in de pdf file?? of gewoon namen van de pdf files?? Carpadmadness heeft een keer zoon zoeken in je database script gemaakt...
Offline TriX - 18/10/2004 11:31
Avatar van TriX HTML interesse ik wil zoeken in de tekst van de .pdf file..
Op de naam zoeken van het bestand lukt me wel...

Weet jij waar ik er iets over kan vinden??

Michel
Offline Duikboot - 18/10/2004 11:32
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Eerst het pdf file openen, dan doorzoeken (of dit mogelijk is weet ik niet, ik hou het maar bij mysql )
Offline TriX - 18/10/2004 11:33
Avatar van TriX HTML interesse doe dat maar... 

stel dat er 1000 pdf bestanden zijn.. beetje veel openen he 

tog bedankt!

Michel^^
Offline BigBug - 18/10/2004 11:36
Avatar van BigBug PHP expert wrom neem je niet gewoon tekstbestanden, die moeten wel lukken!!
Offline TriX - 18/10/2004 11:48
Avatar van TriX HTML interesse Omdat het bedrijf het in .pdf bestanden wil hebben... maar hoe ik t zou moeten maken hebben ze me helaas niet verteld 

Ik hoop dat er nog iemand is die me kan helpen...

Michel^^
Offline Dennisvb - 18/10/2004 11:56
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde Het zoeken in een pdf bestand is volgens mij neit mogelijk, omdat het gecomprimeerd is en dus kun je de teksten neit uitlezen.
Offline TriX - 18/10/2004 12:01
Avatar van TriX HTML interesse Maar via google lukt t wel ??

Dus t is wel mogelijk... maar aan jullie reacties te merken is t niet zo makkelijk!

Michel^^
Offline xSc - 18/10/2004 12:05
Avatar van xSc Onbekend Alsjeblieft Michel, zet je naam er niet elke keer onder. En haal ook alsjeblieft die lachende smiley erachter weg.
Offline xSc - 18/10/2004 12:15 (laatste wijziging 18/10/2004 12:20)
Avatar van xSc Onbekend Voor een professioneel forum is een goede set regels nodig. Ik ben overigens niet de enige hoor, die dit vindt.

Maar afijn, ik zal je proberen te helpen.

Wat misschien handiger is om dezelfde aanpak als Google te hanteren:

Op bepaalde tijden laat je de pdf'jes doorzoeken (gebruik cronjobs) en sla dan die info op in een db bijvoorbeeld. Als ze in pdf'jes willen zoeken, kan je gewoon de db doorzoeken. Die cronjob stel je bijv. in dat hij elke nacht z'n db moet updaten met de info uit de pdf'jes. Heel grof gezegd.
Offline TriX - 18/10/2004 12:18 (laatste wijziging 18/10/2004 12:23)
Avatar van TriX HTML interesse kijk daar heb ik wat aan 
Is cronjobs een programma of een bepaals script??
Offline xSc - 18/10/2004 12:27
Avatar van xSc Onbekend een cronjob is een 'task-manager'. Een soort programmaatje dat bijv. een script op een bepaalde datum / tijd kan uitvoeren. Je provider moet het wel ondersteunen, alhoewel er ook sites zijn, die het gratis aanbieden.

Ik kijk even of ik hem kan vinden.
Offline TriX - 18/10/2004 12:28
Avatar van TriX HTML interesse ik wacht op je antwoord!!!
mijn collega kent cronjob wel... we zullen is kijken wat we ermee kunnen doen!
Offline xSc - 18/10/2004 12:46
Avatar van xSc Onbekend http://www.cronservice.nl (30 dagen)

Maar ik heb onlangs een gratis dienst gevonden. Ik zoek even voor je.
Offline TriX - 18/10/2004 12:58
ik denk niet dat ik via cronjob wil werken...

ik wil de tekst van mijn geuploade pdf bestanden in een database zetten... maar hoe doe ik dit??

Offline xSc - 18/10/2004 13:01
Avatar van xSc Onbekend Eenvoudig:

Doe het gewoon anders:

Wanneer je server pdf ondersteunt, moet je gewoon de tekst voor de pdf bestanden in een admin laten invoeren: deze tekst kan online worden opgeslagen in PDF formaat. Die ingevoerde tekst kun je ook opslaan in je DB. Begrijp je?
Offline TriX - 18/10/2004 13:04
Avatar van TriX HTML interesse woh... ff iets langzamer... ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld!

Op de site kunnen mensen .pdf files uploaden... en dan???
Offline xSc - 18/10/2004 13:06
Avatar van xSc Onbekend Nee ik bedoel eigenlijk:

- Niet pdf laten uploaden, maar de tekst voor de pdf in een admin-gedeelte laten invoeren. Wanneer ze op de knop klikken, wordt de tekst opgeslagen in pdf-formaat. Wanneer je de tekst opslaat in pdf-formaat, kan je de tekst ook opslaan in je DB. Ofwel: de zoekfunctie wordt eenvoudiger.
Offline xSc - 18/10/2004 13:18 (laatste wijziging 18/10/2004 13:19)
Avatar van xSc Onbekend Dat denk ik niet eigenlijk. Dat zal hoogstwaarschijnlijk alleen werken, wanneer de pdf-library geïnstalleerd is. Dit is echter een vermoeden, omdat ik er nog geen ervaring mee heb.

EDIT:

Michel, waar is je reactie? Heb je die verwijderd?
Offline TriX - 18/10/2004 13:19
Avatar van TriX HTML interesse okey... ik ga ff verder zoeken! in ieder geval bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s