login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mail()

Offline BigBug - 17/10/2004 19:22
Avatar van BigBugPHP expert Bij dit mailscript wil ik zorgen dat er na het versturen een mailtje wordt gestuurd naar de afzender... maar waar moet ik nou de 2e mail() neerzetten?

1. <?
  2. $message = "".$_POST["naam"]." , Stuurde U een mail\n Bericht: ".$_POST["bericht"]."\nEmail adres: ".$_POST["email"].".\n\n ".$_POST["naam"]. "";
  3. if( isset($_POST[verzenden])){
  4. if($_POST["naam"] != "" && $_POST["email"] != "" && $_POST["onderwerp"] != "" && $_POST["bericht"])
  5. {
  6. mail($emailadres,$_POST["onderwerp"],$message);
  7. echo"Mail is verstuurd en er zal zo snel mogenlijk gereageerd worden, Groeten $webmaster.";
  8. }
  9. else
  10. {
  11. echo"U heeft iets niet correct ingevult.";
  12. }
  13. }
  14. ?>

(ik weet het geen hele scripts.. maar soms is het niet anders...)

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline numlockrond - 17/10/2004 19:26
Citaat:
(ik weet het geen hele scripts.. maar soms is het niet anders...)
Dit is een kort script dus is niet zo erg.

On-topic: gewoon onder de 1e mail()...
Offline DRUNK - 17/10/2004 19:26
  1. <?
  2. $message = "".$_POST["naam"]." , Stuurde U een mail\n Bericht: ".$_POST["bericht"]."\nEmail adres: ".$_POST["email"].".\n\n ".$_POST["naam"]. "";
  3. if(isset($_POST[verzenden])) {
  4. if($_POST["naam"] != "" && $_POST["email"] != "" && $_POST["onderwerp"] != "" && $_POST["bericht"]) {
  5.  
  6. if (mail($emailadres,$_POST["onderwerp"],$message))
  7. echo "Mail is verstuurd en er zal zo snel mogenlijk gereageerd worden, Groeten $webmaster.";
  8. mail('iemand@iets.nl', 'onderwerp', 'bericht');
  9. }
  10. else {
  11. echo "Mail is niet verstuurd";
  12. }
  13. }
  14. else {
  15. echo "U heeft iets niet correct ingevult.";
  16. }
  17. ?>
Offline BigBug - 17/10/2004 19:28 (laatste wijziging 17/10/2004 19:48)
Avatar van BigBug PHP expert oke bedankt.. ik vogel het wel uit!!

om ff door te gaan:
mail('$mail', 'RE: Mail op Webpoint!', 'Bedankt voor uw bericht op Webpoint 4 You /n/n uw berich zal zo gauw mogelijk worden beantwoord /n/n Jeroen');

die /n/n werken niet, dat krijg ik gewoon zo in het mailtje te zien, hoe kan ik zorgen dat die wel werken?
Offline Maarten - 17/10/2004 19:45
Avatar van Maarten Erelid mss als je mail("$mail","$onderwerp","$bericht") gebruikt, ik denk dat het iets met die ' te maken heeft
Offline BigBug - 17/10/2004 19:50 (laatste wijziging 17/10/2004 20:49)
Avatar van BigBug PHP expert nee dat is het niet, dan wordt de tekst bij mij gelijk, terwijl de $$$ als het goed is groen worden, en dat worden ze dan niet, en ze zijn nu groen...

----------------------
is dit nu zo moeilijk dat niemand reageert??
Offline numlockrond - 17/10/2004 21:08
Avatar van numlockrond Onbekend /n is ook nix, het is \n

verder moet je de enkele quotes om $mail weghalen. Variabelen moet je gewoon buiten quotes houden en variabelen tussen enkele quotes worden sowieso niet geparsd.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.229s