login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Nieuwste lid laten zien

Offline DenMette - 15/12/2005 21:24
Avatar van DenMettePHP gevorderde
  1. <?
  2. $query = "SELECT * FROM ".$tabel." ORDER BY ".$id." DESC LIMIT ".$aantal;
  3. $sql=mysql_query($query) or die (mysql_error());
  4.  
  5. while ($obj=mysql_fetch_object($sql)) {
  6. $memberid = $obj->memberid;
  7. $nick = $obj->gebruikersnaam;
  8. $geactiveerd = $obj->geactiveerd ;
  9. if($geactiveerd == 1)
  10. {
  11. echo 'Nieuwste User: <u><b>'.$nick.'</b></u><br>Bedankt voor je aanmelding';
  12. }
  13. }
  14. ?>

Nu is het probleem als iemand nieuw aan meld mag hij nog niet worden gezien want hij/zij is nog niet geaccepteert.
maar dan moet de vorige die zich heeft aangemeld en geaccepteerd is moet dan laten gezien worden.

Dit script is al voor een deel juist maar als er iemand nieuw aanmeld word hij/zij niet weergegeevn maar de vorig wordt niet weergegeven maar moet wel weer gegeven worden.

Kan iemand mij meschien helpen

DenMette

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline denniseik - 22/02/2008 14:01
Avatar van denniseik Lid Ik zit met hetzelfde probleem, heb al verschillende dingen geprobeerd en er naar gezocht, maar niet gevonden 
Offline tomie94 - 22/02/2008 14:05 (laatste wijziging 22/02/2008 14:06)
Avatar van tomie94 PHP interesse bijv, je hebt de rij geactiveerd. daarin staat als je geactiveerd bent, 1. anders 0

Dan gebruik je where om te kijken wie dat zijn. dus:
  1. <?
  2. $query = "SELECT * FROM ".$tabel." WHERE geactiveerd = 1 ORDER BY ".$id." DESC LIMIT ".$aantal;
  3. $sql=mysql_query($query) or die (mysql_error());
  4.  
  5. while ($obj=mysql_fetch_object($sql)) {
  6. $memberid = $obj->memberid;
  7. $nick = $obj->gebruikersnaam;
  8. echo 'Nieuwste User: <u><b>'.$nick.'</b></u><br>Bedankt voor je aanmelding';
  9.  
  10. }
  11. ?>
Offline SilVeX - 22/02/2008 14:08 (laatste wijziging 22/02/2008 14:42)
  1. $query = "SELECT * FROM ".$tabel." ORDER BY ".$id." WHERE geactiveerd='1' DESC LIMIT ".$aantal."";

Dat lijkt me korter

edit: Ik ben een papegaai

edit2: tomie94
volgens mij ben jij je query vergeten correct af te sluiten
Offline denniseik - 22/02/2008 15:06
Avatar van denniseik Lid Het lukt me nog steeds niet. Ik zit niet met het 'activeer'-probleem.

Ik wil het laatst geregistreerde lid laten zien. Hierbij heb ik in de database een veld 'id' waarvan de laatst toegevoegde de hoogste waarde heeft. Verder heb ik een veld 'gebruikersnaam'.

Ik wil de 'gebruikersnaam' uit de database halen met de grootste waarde voor 'id' en deze dan laten zien met echo: "$lid_nieuw"; waarbij lid_nieuw dan de gebruikersnaam uit de database is.

Ik heb er al heel wat tijd in gestoken en gezocht op het forum, maar heb niks kunnen vinden. Misschien kunnen jullie me helpen.
Offline Mad_Mike - 22/02/2008 15:43
Avatar van Mad_Mike PHP beginner @ DennisEik:

Even wat tips.
- Limiteer je query resultaten naar 1: 'LIMIT 1'
- Sorteer je resultaten op volgorde van bepaald veld (ID) 'ORDER BY id' DESC of ASC ;) ?

good luck!
Offline SilVeX - 22/02/2008 15:52
  1. <?
  2. $query = "SELECT * FROM ".$tabel." WHERE geactiveerd='1' ORDER BY memberid DESC LIMIT 0,1";
  3. $sql = mysql_query($query) or die (mysql_error());
  4.  
  5. while ($obj = mysql_fetch_object($sql)) {
  6. $nick = $obj->gebruikersnaam;
  7. echo 'Nieuwste User: <u><b>'.$nick.'</b></u><br>Bedankt voor je aanmelding';
  8. }
  9. ?>

Zo moet het kloppen volgens mij, ik weet alleen niet hoe je tabel met leden heet dus die kan ik niet invullen
Offline denniseik - 22/02/2008 16:19
Avatar van denniseik Lid Ik krijg nu een T_string error, maar ik maak geen gebruik van 'geactiveerd'. Dit is denk ik wel de oplossing alvast bedankt  
Offline denniseik - 22/02/2008 16:23 (laatste wijziging 22/02/2008 16:24)
Avatar van denniseik Lid Ik krijg nu een unexpected T_STRING, maar ik maak geen gebruik van 'geactiveerd'. Dit is denk ik wel de oplossing alvast bedankt  
Offline Bart - 22/02/2008 17:04
Avatar van Bart PHP expert @SilveX en Tomie
Waarom doen jullie in godsnaam 1 resultaat in een while, dit heeft toch geen nut?

@TS; wat heb je zelf allemaal geprobeerd? Dit is iets wat je met zoeken had kunnen oplossen.
TIP: Gebruik WHERE en LIMIT.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.221s