HTML interesse |
|
Hee allemaal:)
Ik loop al heel lang te kl#ten met het fotoalbum van Stijn dat hier bij de scripts staat. Het werkt wel perfect, alleen sorteerde hij dus niet de mappen in een logische volgorde... Hij maakte de array met de functie map_array() -->
function map_array($a){
$g = array();
if($c = opendir($a)){
while(false !== ($d = readdir($c))){
if($d != "." && $d != ".."){
if(is_dir($a."/".$d)){
$g[$d] = $a."/".$d;
}
}
}
closedir($c);
}
rsort($g);
return $g;
}
function map_array($a){ while(false !== ($d = readdir($c))){ if($d != "." && $d != ".."){ $g[$d] = $a."/".$d; } } } } return $g; }
Die rsort($g) heb ik erzelf ingezet, zodat ik in elke mapnaam <!--1--> en bij de volgende <!--2--> inzet, zodat hij alle mappen van nieuw naar oud sorteerd..
Maar nu krijg ik gewoon de waardes van de array te zien dus 0 1 2 3 4 5, hij sorteerd wel, en hij maakt er ook links van, maar hij maakt als link niet de mapnaam maar een getal..
http://www.pjgu.nl/index.php?p=foto
dat is het resultaat..
nog een stukje code:
<?
if(count(map_array($map)) != 0){
foreach(map_array($map) as $a => $b){
echo '- <a style="color: black" href="?p=foto&actie=1&dir='.$b.'">'.$a.'</a><br />';
}
}
else{
echo '- <a style="color: black" href="?p=foto&actie=1&dir='.$map.'">'.$map.'</a><br />';
}
?>
<? if(count(map_array ($map)) != 0){ foreach(map_array($map) as $a => $b){ echo '- <a style="color: black" href="?p=foto&actie=1&dir='.$b.'">'.$a.'</a><br />'; } } else{ echo '- <a style="color: black" href="?p=foto&actie=1&dir='.$map.'">'.$map.'</a><br />'; } ?>
Dit is dus waar hij de lijst met mappen genereerd, gebruikmakend van de functie map_array()
Met vriendelijke groet
|