login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

klok maken in php

Offline remy - 14/10/2004 17:58
Avatar van remyPHP ver gevorderde is het mogelijk om een klok te maken in php?

als je echo date(); doet geeft aleen weer hoelaat het is op het moment waneer de pagina geladen is

23 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn1 - 14/10/2004 18:04
Avatar van Stijn1 Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Bedoel je digitaal? Dit kan je maken maar hij gaat iig niet de secondes enz kunnen aangeven (Ik bedoel zo gelijk js) Maar wat is daar nu het nut van? Js is daar beter geschikt voor. Bedoel je analoog (met wijzertjes)? Dit kan je maken maar weer het zelfde, niet dat de wijzertjes verspringen (wel als je de pagina refresht natuurlijk)...
Offline remy - 14/10/2004 18:06
Avatar van remy PHP ver gevorderde ja ik bedoel digitaal eigenlijk, maar javascript kan uitgeschakeld staan en dan zie je de klok niet:s
Offline Scoits - 14/10/2004 18:08
Avatar van Scoits HTML interesse als je hem iedere sec gewoon door een javascript laat refreshen dan kan het.. alleen moet je ff kijken hoe dat moet..
Offline remy - 14/10/2004 18:09
Avatar van remy PHP ver gevorderde als je een quiz maakt hier, dan staatonderaan ook een soort klok, is die niet met php gemaakt?
Offline BigBug - 14/10/2004 18:17
Avatar van BigBug PHP expert jawel, maar dat is geen date, dat is een afteldinges..hoe het werkt weet ik ook niet 
Offline Stijn1 - 14/10/2004 18:22

PHP ver gevorderde
Whaha nee die is niet met php gemaakt, als er een klok of iets staat die echt werkt (dus niet stilstaat) is het wss met js met java of met flash gemaakt, js word dus het meerst gebruikt... En js uitschakelen? Ik weet niet of dat kan... Java kan wel maar js?
Offline remy - 14/10/2004 18:25
Avatar van remy PHP ver gevorderde ik weet het ook niet, ik heb er wel es van gehoort.
bij ons op school werkte op mijn site nix wat ik met javascript had gemaakt, de rest werkte wel gewoon.
Offline Stijn1 - 14/10/2004 18:26 (laatste wijziging 14/10/2004 18:33)

PHP ver gevorderde
Geef je url eens, dan kijk ik ff, volgens mij is het gewoon een foutje in je js script? Of een oude browser ofzo?

Edit: hier in de quiz wordt dit gebruikt:
  1. <script language="JavaScript">
  2. var interval, m="00", s=20;
  3. function countdown() {
  4. if(s==0) {window.location="start.php?id=3";
  5. } else {
  6. s-=1;
  7. if (s <= 5) {
  8. document.getElementById("time").innerHTML = "<font color='#FF0000'><b>"+(m + ":" + (s<10?"0":"") + s)+"</b></font>";
  9. } else {
  10. document.getElementById("time").innerHTML = m + ":" + (s<10?"0":"") + s;
  11. }
  12. }
  13. }
  14. </script>
dit in de <head>'tags
en dit op de plaats waar je het wilt hebben:
  1. <b>Resterende tijd:</b> <font id="time" class="kader">00:20</font>
Offline Christiaan - 14/10/2004 18:44
Citaat:
ja ik bedoel digitaal eigenlijk, maar javascript kan uitgeschakeld staan en dan zie je de klok niet

Misschien een domme opmerking, maar wat is het nut van al die klokken die ik overal tegenkom op websites. Ben ik dan de enige die een klokkie rechtsonderin en links aan de muur heb hangen én op mijn telefoon heb?^^

p.s. een lopende analoge klok ziet er wel geinig uit, maar het nut ervan....
Offline remy - 14/10/2004 18:51
Avatar van remy PHP ver gevorderde je kunt dan allerlei script maken, hoelang je bij op de pagina bent:s
Offline BigBug - 14/10/2004 19:19
Avatar van BigBug PHP expert jah, met javascript..:cool:
Offline remy - 14/10/2004 19:26
Avatar van remy PHP ver gevorderde hmm eerst zien of het wel eens uitgeschakeld kan staan:s
Offline DRUNK - 14/10/2004 19:30 (laatste wijziging 14/10/2004 19:31)
Avatar van DRUNK PHP gevorderde javaScript kan altijd (gedeeltelijik) uitgescakeld zijn, maar het lijkt mij de simpelse oplossing voor je klokje. Je kan ook een Java Applet bouwen maar dan zit je weer met een niet geinstalleerde plugin, zelfde geld voor flash. PHP is nou niet echt de taal voor deze geintjes, omdat dit een server-side scripttaal is.
Offline remy - 25/10/2004 22:08
Avatar van remy PHP ver gevorderde kan het in sommige browsers niet uitgeschakeld staan?
ik heb net firefox, maar ik zie mijn javascript mousovers ook niet meer:s
Offline Dennisvb - 25/10/2004 22:10 (laatste wijziging 25/10/2004 22:10)
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde Ga naar: Tools -> Options -> Web Features -> vinkje bij enable javascript zetten

Ik kan alleen soms niet flashbestanden zien. Steeds weer plugin downloaden dat niet werkt 
Offline remy - 25/10/2004 22:11
Avatar van remy PHP ver gevorderde heej thanks

daarom deden die smilies het hier al niet;-)
Offline xSc - 26/10/2004 10:08
Avatar van xSc Onbekend Dat is ook de reden dat ik eigenlijk geen JavaScript (meer) gebruik. JavaScript gebruik je alleen voor extra functionaliteiten, maar je programmeert geen onderdelen van je website in JavaScript, die cruciaal zijn voor de werking van de site.
Offline Metalhead - 26/10/2004 10:21
Avatar van Metalhead HTML gevorderde In mijn internet explorer werkte javascript niet meer... Nou, dan kun je niet veel meer... op de meeste sites kun je zelfs helemaal niks meer. (Tweakers, hotmail, sommige gedeeltes van deze site, enz...)
Offline xSc - 26/10/2004 12:21
Avatar van xSc Onbekend Bekijk het ook uit de 'ogen' van een bot. Robots van de zoekmachines ondersteunen namelijk geen JavaScript. Daarom is het absoluut niet verstandig, om bijv. belangrijke pagina's te laden in een popup. Ofwel: als het zonder JavaScript kan, doe het dan.
Offline Metalhead - 26/10/2004 12:27
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Maar dat zou je nu juist ook als voordeel kunnen zien, want als je met frames werkt, krijg ten minste geen stuk van een site...

En niet iedereen wil zijn sites gevonden laten worden door bots...
Offline xSc - 26/10/2004 12:28
Avatar van xSc Onbekend @Metalhead, dat is inderdaad waar. Maar ik snap het nut niet altijd van een JavaScriptje. Mijns inziens kan het vaak eenvoudiger.
Offline remy - 26/10/2004 16:40
Avatar van remy PHP ver gevorderde dus eigenlijk zeggen jullie dat javascript afgeschaft moet worden?;-)
Offline twopeak - 26/10/2004 19:52
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
nee, javascript is hip en cool, MAAR:
wat javascript kan, moet de gebruiker zonder javascript ook kunnen:
je kunt een formulier op foutieve invoer controleren, indien javascript niet aanstaat moet die controle ook in je verwerkende taal (php meestal) verwerkt zijn, en moet de gebruiker een optie hebben om het te veranderen.

Je kan een aftelklokje gelijk de quizzen doen, maar de controle van de tijd moet ook in php gebeuren

Javascript = maak de gebruiker zijn leven makkelijker.

Ik gebruik regelmatig javascript voor bv. smileys een popupvenster met hulp, ... maar als javascript niet werkt, dan is dat niet zo erg op mijn sites.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.34s