login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

header already sent blijft foutmelding geven

Offline yolk - 28/10/2005 00:46
Avatar van yolkHTML interesse Ik zit met het bekende probleem van "Warning: Cannot modify header information - headers already sent by...". In de FAQ (http://www.sitemasters.be/?pagina=faq/faq&cat=foutmeldingen#err_1)
staat dat je een functie kan maken en deze op de eerste regel van de pagina moet zetten.
Ik heb de volgende functie gemaakt:
function doorsturen() {
header ("location: medew.php");
}
Vervolgens krijg ik dezelfde foutmelding. Alleen het regelnummer wordt dan 3, de plek waar header ("location:medew.php"); staat.
Doe ik iets fout misschien?
Weet iemand misschien ook waarom het op m'n laptop (localhost van DevPHP geinstalleerd) wel foutloos werkt?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Lemon - 28/10/2005 00:55
Avatar van Lemon PHP expert Zorg ervoor dat er voor de aanroep van die functie geen echo of html staat.
Offline yolk - 28/10/2005 08:42
Avatar van yolk HTML interesse Voor de aanroep? Bedoel je voor function doorsturen()? Daar staat inderdaad niks. Ik heb het zelfs op de allereerste regel naast <?php gezet.
En dan krijg ik dat de fout staat op regel 2, dus header ("location: medew.php");

de functie roep ik in de pagina aan met echo doorsturen();
Is dat misschien fout?
Offline Thomas - 28/10/2005 08:57
Avatar van Thomas Moderator Je hoeft geen headers af te drukken, deze worden automatisch aan (het hoofd van) je document toegevoegd.
Offline yolk - 28/10/2005 09:09
Avatar van yolk HTML interesse dus alleen doorsturen(); is al voldoende?
Offline Ibrahim - 28/10/2005 09:52
Avatar van Ibrahim PHP expert ja maar wat zij bedoelen is dat als je doorsturen(); aanroept daarvoor mag geen html of echo staan
Offline ThomasJ - 28/10/2005 10:57
Avatar van ThomasJ PHP interesse en obj_start(); kun je die niet gewoon erboven zetten 
Offline nemesiskoen - 28/10/2005 12:05
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
obj_start() bestaat helemaal niet.

ob_start(); daarentegen wel, en werkt dus in dit geval. Maar je zou ervoor kunnen zorgen dat je geen output verzend zodat je ob_start() helemaal niet moet gebruiken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.216s