login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

pagina navigatie via 404

Offline Thomas - 23/10/2005 22:14 (laatste wijziging 23/10/2005 22:17)
Avatar van ThomasModerator Hey, heeft iemand ervaring met pagina navigatie via een 404 pagina?

Het idee:
Je hebt een of andere naming scheme die je webserver niet direct begrijpt (bijvoorbeeld index/page/news/id/10 ofzo), en je hebt dan een 404 pagina waarin in feite je pagina-navigatie zit (je URL wordt ge-explode op grond van "/", en je wordt dan met behulp van een HTTP 200 OK header en een location-header doorverwezen naar de correcte pagina).

Iemand ervaring(en) mee? Dit schijnt toch een redelijk vaak gebruikte methode te zijn blijkbaar, alleen ik had er nog nooit eerder van gehoord.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 23/10/2005 22:22 (laatste wijziging 23/10/2005 22:23)
Avatar van Gerard Ouwe rakker dat zou dus inhouden dat je keywords bij moet gaan houden of dat je moet gaan vergelijken met wat je aanwezig hebt op je webserver. dan moet je alles wel netjes maken zodat het niet onveilig wordt.

persoonlijk nog niet eerder tegen gekomen maar vind het wel een ontzettend goed idee.
Offline Tibbeh - 23/10/2005 22:28
Avatar van Tibbeh Lid Ik zoek ook achter zo een manier,
En iemand heeft me ooit verteld dat je dat met je .httacces file doet, maar ik ben niet zeker van de naam, als ik me heriner zou het "mod_rewrite" kunnen noemen.
http://www.goog...od_rewrite

Veel succes ermee,
ik versta er de ballen van 
Offline Thomas - 23/10/2005 23:43 (laatste wijziging 23/10/2005 23:44)
Citaat:
dat zou dus inhouden dat je keywords bij moet gaan houden of dat je moet gaan vergelijken met wat je aanwezig hebt op je webserver.
Dat moet volgens mij altijd bij pagina-navigatie, ongeacht voor welke methode je kiest - je moet altijd een soort van selectie-mechanisme hebben.

mod_rewrite is weer een andere methode voor oa pagina-navigatie, waar ik op dit moment gebruik van maak - zie ook dit topic.
Offline Gerard - 24/10/2005 01:26
Avatar van Gerard Ouwe rakker o je wilt aan de hand van je 404 pagina je navigatie opbouwen... humz

ik dacht dat je aan de hand van een verkeerd ingetypte url iemand wilde redirecten naar een eventueel juiste pagina.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.282s