login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Op nummers sorteren

Offline BladiN - 13/10/2004 20:56
Avatar van BladiNGouden medailleGouden medaille

Grafische gevorderde
Ik wil nummer sorteren, maar met gewoon sort (sort($a_change);) lukt dat niet, hoe doe ik het wel goed?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 13/10/2004 21:00
Avatar van Thomas Moderator Euh, is $a_change een array ?
Sommige array-sorteer-functies laten je array-keys staan, maar gaan slepen met je array-values - let daar op!
Offline BladiN - 13/10/2004 21:06
Avatar van BladiN Gouden medailleGouden medaille

Grafische gevorderde
Mja het werkt al, maar nu een probleem
bij a_change[1] hoort user[1], maar hij zet dus nu a_change[0] bv op user[3] hoe kan ik dan die user[3] als user[0] bij die a_change[0] krijgen?
Offline Thomas - 13/10/2004 21:47
Avatar van Thomas Moderator Euh, je wilt je sleutel-waarde associaties in stand houden ?
ksort() (voor het sorteren op key)
asort() (voor het sorteren op value)

let erop dat je na afloop je interne array-pointer moet resetten met reset($je_array);
Offline xSc - 14/10/2004 08:40 (laatste wijziging 14/10/2004 08:42)
Avatar van xSc Onbekend Je kunt toch ook die 2 array's bij elkaar stoppen:

1. <?php
  2. $aMijnArray = array(0 => array(0 => 'bla', 1 => 'bla2'), 1 => array(0 => '2bla', 1 => '2bla2'));
  3.  
  4. echo $aMijnArray[0][0];
  5. ?>

zal bla2 opleveren. Dat maakt het 'koppelen' misschien wat makkelijker 
Offline BladiN - 14/10/2004 09:40

Grafische gevorderde
Met dat van jou kan ik denk ik niet veel henri, ik krijg dan wel gewoon $array[$i] = array($a_change[$i], $user[$i]);
en daar moet hij dus gewoon op de waarde van $a_change sorteren (met rsort eigenlijk) en dan de user[$i] goed meenemen.

Maar FangorN ik zal eens kijken, als het nie lukt kom ik terug 
Offline xSc - 14/10/2004 09:42
Avatar van xSc Onbekend BladiN, dat begrijp ik. Was ook niet echt antwoord op je vraag, maar ik probeer je te helpen om het wat eenvoudiger te maken.
Offline BladiN - 14/10/2004 13:27 (laatste wijziging 14/10/2004 14:23)

Grafische gevorderde
Ja dat snap ik ;) maar het is niet zo dat ik helemaal niets van arrays weet, toch bedankt maar ik maak dan dus de array $array aan, maar dan moet ik die sorteren op de eerste value van de array die in $array zit.

Edit:
Het is nu gelukt, alleen nu een probleempje, ik verkrijg zeg maar namen. Dus bv 'Maarten Raaijmakers ' ik heb het even tussen '' gezet om duidelijk te maken dat achteraan nog een spatie extra komt. Hoe kan ik die eruit filteren? de spatie er helemaal uitfilteren gaat niet want dan gaat de spatie tussen de naam in ook weg
Offline XenoX - 14/10/2004 16:11
Avatar van XenoX Gouden medailleGouden medaille

PHP expert
http://www.php.net/trim/

Dan haalt hij de spaties links en rechts weg.
Offline BladiN - 14/10/2004 17:19

Grafische gevorderde
Ok, bedankt dennis 
En nu weer een vraagje, stel ik heb timestamps opgeslagen in de DB, en je doet dat vaker op 1 dag. Dan wil ik dat hij van iedere dag de hoogste alleen pakt van die dag (er staan dus meerdere dagen, van iedere dag mag hij alleen de hoogste pakken).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s